Подай сигнал

Зико вика кмета на очна ставка с превозвачите

Транспортните фирми искат Община Пловдив най-после да въведе електронната система в рейсовете. Тотев - повече пари само след анализ на разходите

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 1032 прегледа 0

Зико вика кмета на очна ставка с превозвачите

Очна ставка на превозвачите с кмета Иван Тотев организира днес областният управител Здравко Димитров заради недостиг на субсидиите, които Община Пловдив плаща за градския транспорт. Срещата е насрочена от губернатора в сградата на областната администрация и със задължително присъствие на градоначалника, след като вчера шефовете на транспортните фирми му се оплакаха, че чакат безрезултатно повече от три месеца кметът да ги приеме.

Управителите инж. Веселин Дошков на "Хеброс бус", Петко Ангелов на "Автобусни превози" и "Меритранс" и инж. Димитър Чолаков на "Автотранс - 2000" настояват Община Пловдив да започне да превежда необходимите средства за километър пробег, както е записано в договора за Транспортния проект. Това означава, че при влязла в сила система за електронно таксуване фирмите трябва да получават 1.94 лв. за километър пробег, но в момента им се плаща по старите ставки, които са 1.50 лв. за километър. Според собствениците на транспортните фирми тази цена е доста под себестойността на услугата, а загубите ги водят към фалит, защото не могат да се разплащат в срок с доставчиците на гориво. Това неминуемо ще доведе до спиране на доставките на гориво и опасност Пловдив да остане без градски транспорт, предупредиха управителите на фирмите.

Те напомнят, че са направили исканите от тях инвестиции и са закупили автобуси от най-високия екологичен клас Евро - 6, като са ги оборудвали с автомати за чекиране. Областният управител увери, че се ангажира с бързото разрешаване на проблема и ще срещне двете страни, които да уточнят ангажиментите си, за да не се стига до спиране на градския транспорт в Пловдив.

"За допълнителни средства може да се говори само след много задълбочен анализ на разходите. Тази година средствата за градския транспорт са увеличени с 1 млн. лева и са общо 7 милиона. Няма как да дадем още един милион, без да сме си направили сметки кое налага този ръст", заяви кметът. Той подчерта, че превозвачите не са си изпълнили ангажимента да оборудват всички автобуси, а и има какво да се желае за качеството на услугата.

Петко Ангелов - "Автобусни превози": Да си оправят софтуера

„Общината е задължена да въведе електронната система. Ние сме си изпълнили ангажиментите”, заяви вчера след срещата с областния управител Петко Ангелов, собственик на фирмите „Автобусни превози” и „Меритранс”. Само част от автобусите, които обслужват 29-те градски линии, са без електроника, но те са резервни, а и не пречи системата да работи без тях.


Според Петко Ангелов проблемът е в самия софтуер на електронната система, разработен от испанската фирма „Индра”. Тя бе наета от общината да изпълни поръчката за 20 млн. лева. 3 години и половина след изграждането на системата информационните табла в автобусите и на спирките продължават да дават неточна информация. Валидатори и автомати за билети също често са извън сторя.


„Ние не искаме общината да ни увеличава на око компенсациите с един милион лева, а да въведе електронната система и да ни плаща според договора”, подчерта Петко Ангелов.

Превозвачът потвърди, че 3 месеца с колегите си опитвали да се срещнат с кмета, за да обсъдят проблемите, но той така и не ги е приел. Тогава са решили да потърсят областния управител Здравко Димитров, за да докладва на премиера Бойко Борисов как в Община Пловдив се нарушава договорът и условията на градския транспорт, посочени в транспортния проект. Цените на един километър пробег са 1,76 и 1,95 лева в зависимост от големината на автобусите. "Инвестирахме много средства в доставка на нови автобуси, оборудвахме ги, но продължаваме да чакаме Общината да си изпълни ангажиментите", коментира Петко Ангелов.

Коментари


Майната му на градския транспорт.Такъв просто няма.Ползва се като касичка, за тия-ония,А ,че Чолаков и Радев са близки, ще разберете на изборите-Чолаков ще е общински съветник от БСП.Затова са и парите.Тотев и стотинка не бива да им дава, щото парите са от данъците на хората.Да се парави референдум за бъдещето на градския транспорт.

Фирмите си търсят печалбата, това им е работата, кмета гледа да пести, и на него това му е работата, но всичко идва само от едно. Не че някога, дори и при социализма Пловдив е имал свестен градски транспорт, но всичко се срути, когато по времето на Чомака, когато СДС държеше цялата власт в града, Общинския съвет даде фирма "Градски Транспорт" на общинския съветник от БСП Ачо Батака. Странно нали?? СДС и БСП! И после чудят защо транспорта е в Батака?!? Тоя пич трябваше да внесе стотина автобуса и да поднови изцяло тролейбусния транспорт с нови мотриси, а той направо го закри и се наложи Общината още преди десет години да търси частни фирми на които да плаща за да има кой да вози гражданите. Тотев единствен тръгна да връща фирмата на Общината, ама Ачо се е обградил с адвокати и политически приятели и дудуци и не я пуща, съдът му съдейства с всичко което може. Дето викаше героят на едно предаване "Кръв повръщам, пари не връщам!", та и Ачо така. А вижте например Бургас. На времето БСП-аря Йоан Костадинов от шеф на Градския транспорт по Тошово време, стана кмет два мандата и макар да изчисти частниците от превозите за да даде линиите на маршрутките на фирмата на собствената си жена, все пак остави "Градския транспорт" Общински и го пререгистрираха като Бургас-бус. Като дойде гербаджията, трая го един мандат, но на втория прекрати договорите с частната му фирма, на жена му де и Общината напълно си възвърна собствеността и всички линии. Така Градския транспорт се развиваше плавно нагоре, даже малко "подмина" в някои отношения, та бая псувни отнесе кмета Николов. Щото Синята зона е много по-голяма от Пловдивската, а и направиха и Зелена зона за цялото лято в която влиза всичко около плажа и сега за да отидеш на плаж, ако не искаш да спреш колата на 1 километър от морето, трябва да плащаш повече за паркиране отколкото за чадър и шезлонг. Освен това се забрани паркирането по улиците по които минават основните линии на Градския транспорт, дори и в комплексите и така се загубиха няколко-стотин паркоместа в рамките на града, без да се откриват нови. Но пък автобусите са нови, спирките също, както и електронната система върви от около 2 години. А сега Тотев заради електронната система трябва да налива пари в частен градски транспорт, все повече и повече вместо да го прави в Общинска собственост. А доброжелатели, като Зико, Реформаторите, Патриотите, Славчо, БСПарите и прочие си правят ПР на негов гръб, но пък никой не му помага, а само му пречат. Иначе и в Пловдив електронните табла по спирките работят и колкото пъти си давам колата в сервиза забелязвам, че разписанието учудващо се спазва, а такова нещо и при социализма нямаше. Частниците все пак си вършат работата, а Общината се справя с контрола, явно.

Тези мазни крадци - превозвачите имат наглостта да искат още пари. Всичко опира до това, че тези туниядци са си самоопределили една норма на печалба, която всяка година добавя милиони към сметките им и не искат и с една стотинка да паднат под нея. Това е истината. Погледнете стандарта им и начина на живот. Ами няма да си купувате лимузини за по 300 000 лева всяка година, бе изедници, а ще плащате на работниците за да ги задържите. Няма да си купувате всяка година апартаменти, а ще подобрявате качеството на услугата, а не да мрем от жега и студ в рейсчетата ви. Тези Димитров, трябва с шутове да ги изгони от Областта, а не да ги приема, че с това си поведение и той ни става черен.

що ли неги изгонят тия фирми,без това автобусите им са малки и неодобни но и само пари искат.ама на ли всички са в кюпа с източването на общината,никой не ги гони.

Шефът на транспортна фирма „Автотранс 2000“ Димитър Чолаков събирал пари за подкупи на общинари от останалите превозвачи. Това скандално разкритие направи управителят на „Хебросбус“ Веселин Дошков. По думите му парите са събирани за общинския съветник Николай Радев. Според Дошков пари са събирани за решаване на проблеми със субсидии, за преразпределяне на средства останали от карти и различни проверяващи. Сумите са варирали между 2 и 5 хиляди лева.