Следвайте ни

Здравословна диета въз основа на кръвните групи

viber icon

Става общоизвестно, че тялото на всеки е уникално и поради тази причина трябва да се отнасяме към него по подходящ начин. Това че някой хора усвояват едни храни по-бързо и по-лесно не означава че всички хора ще усвояват тези храни по същия начин. След като това вече е ясен факт, диета, която варира според кръвната група, може ли да бъде по-здравословна спрямо вашето тяло?

Диетата спрямо кръвна група диктува че трябва да се ядете или да избягвате определени храни въз основа на кръвната ви група. Следвайки този начин на хранене, и спазвайки диетата предназначена за вас, е възможно да предотвратите различни заболявания, да отслабнете и вероятно да сте по-енергични.

Диетата за кръвна група е разработена от П. Д’Адамо, лекар-натуропат, и за първи път е публикувана в негова книга през 1996 г. „Яжте правилно за вашия тип“.

Докато Д’Адамо твърди, че препоръките за диета се основават на строги клинични доказателства, независими прегледи заключават, че доказателства на практика не съществуват. Все още сте любопитни какво включва диетата? Ето какво трябва да знаете.

Хранене според кръвни групи?



Храненето според кръвните групи се дели на четири. Без значение дали сте негативна или положителна, трябва да се храните според определените храни за вашата кръвна група. 

Хората с кръвна група тип А се справят най -добре с вегетарианската диета и ако е възможно. Това не означава че не трябва да ядат никакво месо а по скоро че трябва да се придържат към „натурални, пресни и органични“ храни. Може да намерите подходящите за вас храни с помощта на брошура кауфланд, висококачествени храни с натурален произход и винаги клас А.

На хората с кръвна група тип В им препоръчва да се хранят с главно със различни зеленчукови, плодови, млечни продукти. Също така не трябва да се ограничават от яйцата и определено месо, включително коза, агнешко, овнешко и заешко. Препоръчително е тази група избягват: царевични и пшенични продукти, елда, леща, фъстъци и сусам.

Хората с нулева кръвна група се насърчават да ядат храна с високо съдържание на протеини, всеки знае че най-големия източник на протеин е месото, но съществуват и други начини да си го прибавим като например зеленчуци, плодове или риба. За сметка на това трябва да ограничат зърнените храни и по възможност бобовите растения.

Хората с кръвна група AB трябва да се насочат върху млечните продукти, листни зеленчуци, тофу и разновидност от морски дарове. Много е важно да се спомене че те трябва да избягват кофеинови напитки, всякакъв вид алкохол и всички пушени или сушени меса.

Какво казва науката за диетата на кръвната група?

Има някои доказателства, че някои хронични заболявания, могат да бъдат често срещани при хора с различни кръвни групи. Но няма данни, които да показват, че различните набори храни, предписани от диетата за кръвна група, ще предотвратят тези заболявания по-добре, отколкото ако хората трябва да следват обща здравословна диета с доказателства, които да показват, че тя намалява сърдечните заболявания или риска от рак (като препоръчаните от Американската сърдечна асоциация и Американското дружество за борба с рака).

Проучване от 2013 г., публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, заключава, че няма доказателства в подкрепа на това, че различните диети работят по -добре при хора с определена кръвна група в сравнение с хора от друга кръвна група (изследователите разресват публикуваните проучвания и не успяват да намерят достатъчно високо качество за докладване). 

Има ли рискове от спазването на диетата по кръвна група?

Храните, включени във всяка от диетите, не е задължително да бъдат вредни, но изключването на посочените специфични храни вероятно е ненужно ограничаващо. Вероятно е по-добре да изградите по-здравословна връзка с храната и просто да се насладите на питателни храни като част от здравословния начин на живот.

Заключението е че избора на храна спрямо диетата и кръвната група са без значение. 

Независимо от кръвната ви група, различните храни повлияват на всеки човек по различен начин. Трябва да се обръща повече внимание на храните с растителен произход, тези които са богати на фибри. Не трябва да се набляга на диета с високо съдържание на холестерол, захари или наситени мазнини, а по-скоро да се ядат тези продукти с ограничения. В повечето случаи нездравословната храна освен че влияе зле на тялото тя може и да повлияе на вашето настроение. Винаги търсете банас между нещата които консумирате.

 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако парламентарните избори са сега, за кого бихте гласували?