Следвайте ни

Защо трябва да пием повече вода в жегите?

viber icon

Как да направим така, че организмът ни да се чувства енергичен, охладен и хидратиран през летните месеци? Дългото време, прекарано навън рискува да ни постави в състояние на дехидратацията, която на свой ред е рисков фактор за топлинно изтощение. Водата в горещините компенсира загубата на течностите от изпотяването. Тя улеснява процеса на детоксикация чрез по-бързо отстраняване от организма на отпадните продукти от обмяната като облекчава процесите на отделителната система.

Дехидратацията предизвиква хронична умора, слабост в мускулите, виене на свят и главоболие, раздразнителност, когнитивните функции се нарушават, концентрацията спада, а по време на шофиране това може да има тежки последици. Нашето тяло притежава функции за „самопочистване“, но когато не приемаме достатъчно течности, токсините се натрупват в организма и му носят вреди. Пиенето на вода оптимизира процесите на почистване и вредните за организма вещества не се задържат. Здравето ни е застрашено през горещините, а причината е в настъпващата невъзможност на организма да контролира топлообмена като по този начин се нарушава дейността и на други жизненоважни процеси в тялото. При температура над 30 градуса се харчи около 3-4 литра за денонощие т.е. количеството е почти двойно на изпареното през другите сезони.

Важният въпрос е : колко вода трябва да пием, за да се чувстваме в кондиция през лятото, когато температурите „изпиват“ течностите от тялото ни? Според универсалната рецепта човек се нуждае от около два литра на ден, но медиците препоръчват количеството да е според килограмите - 30-40 мл на кг тегло е минималното количество. Жаждата действа като аларма - казва ни, че вече сме изчерпали запасите си. В топлото време телесната температура се повишава и изхвърлянето на токсините се затруднява, а жаждата е най-висока степен на предупреждение, че организмът се нуждае спешно от "зареждане". Добре е да пием живителната течност през целия ден: често, на малки глътки, така клетките се насищат по-бързо, оптимално ефективна е, когато е със стайна температура. Тялото ни няма възможност да усвои големи количества вода за кратко време, затова трябва да се пие равномерно. Хората с наднормено тегло също се нуждаят от по-голямо количество - по 1 чаша допълнително на всеки 10 излишни килограма.

Ето някои съвети, които могат да са ни от полза в разгара на сезона:

Поддържайте тялото си хладно и хидратирано. Когато излизате навън, не забравяйте бутилката с вода. Създайте си този навик, за да протича ползотворно денят ви и да понасяте с лекота горещите дни. Този здравословен дневен навик ще подобри здравето ни. Засиленият прием не само пречиства организма, но води до подобряване на настроението и самочувствието. Пийте вода, преди да изпитате чувство на жажда – жаждата означава, че вече сте дехидратирани. Обръщайте внимание и на качеството й: търсете изворна вода с неутрално pH и ниска обща минерализация. Изворна вода „Бачково“ е вашият верен спътник  в забързания ден, по време на тренировка, в моментите на релакс, не натоварва организма и е подходяща за ежедневна употреба от цялото семейство. И не забравяйте, хидратацията е ключът към доброто здраве! Тя е изключително важна, за да може тялото да изхвърля натрупаните токсини, за да подсилим имунната система, за да имаме повече енергия и хубава, сияйна кожа, добър жизнен тонус и високо ниво на концентрация.

 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?