1939

Защо е важно да не си лягаме гладни

Много често поради стремежа си да свалим няколко килограма или пък да поддържаме фигурата си в добра форма, ние пропускаме вечерята. Това обаче е грешка, тъй като основните хранения, за да водите балансиран и здравословен начин на живот, не бива да се пропускат.

Ето няколко причини защо не трябва да си лягаме гладни и как това би се отразило на организма ни:

Понижаване на мускулната маса

Ако сте активни спортисти и се борите за натрупване на повече мускулна маса, то лягането на гладен стомах е противопоказно за вашите цели. Дори и да пропуснете вечерята, вие имате нужда от хранителни вещества, за да може протеините от тях да се превърнат в мускули. Не преяждайте и не яжте късно вечер, но е добре да хапнете умерено и да не заспивате на празен стомах.

Покачване на тегло

Дори да си мислите, че така ще отслабнете по-бързо, всъщност може да се окаже точно обратното. Ако гладувате например през целия ден и умишлено не се храните, то до вечерта вече ще изпитвате зверски глад и ще се изкушите, а и дори може да преядете. Твърдението, че метаболизмът ни се забавя през нощта, е недоказано и не можем да му вярваме неминуемо. Това обаче не означава и че трябва да ядете като обезумели и много калорични храни преди лягане, пише struma.bg. Нормално е да вечеряте например поне 2-3 часа преди да си легнете, стига да е в умерено количество и здравословно.

Влошаване качеството на съня

Ако си легнете гладни, а това най-вероятно се е случвало на всеки от нас поне веднъж в живота, то сигурно сте забелязали, че постоянно мислите за храна, докато не заспите и се изкушавате да отскочите набързо до кухнята. Тези мисли ще ви тормозят много по-дълго и ще ви задържат будни, отколкото ако вечеряте навреме и си легнете. Така че, ако искате да си спестите тези мъки, по-добре си набавете необходимата лека вечеря. Ако пък е станало много късно, но все пак сте гладни – вместо да прибягвате към вредни и калорични храни, хапнете краставица и пийнете чаша вода.

Липса на енергия

Ако не си набавяте нужните хранителни вещества, няма как да очаквате да сте тонизирани и енергични през деня. Особено важно е да се чувстваме добре сутрин, а това няма как да стане, ако сме гладували дълги часове преди това. Много често при пропускането на вечерята на сутринта се събуждаме унили, без енергия и настроение. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?