Следвайте ни

Вечеряйте рано, за да не трупате килограми

viber icon

Ранно​ ограниченото хранене е стратегия, при която всички ястия се консумират до два часа следобед. След това идва период на дълго гладуване - не се яде нищо до следващата сутрин. Учени установяват, че този тип хранене наистина има ефект.

Резултатите от изследването им показват, че ограничаването на храненето по този начин помага за изгарянето на мазнините и контролира пристъпите на глад.

„Яденето между 8 сутринта и два следобед, последвано от 18-часово всекидневно гладуване поддържа нивата на апетита по-равномерни през деня в сравнение с храненето между 8 сутринта и 8 вечерта, което е типично за средния американец", казва д-р Кортни Питърсън, авторът на изследването, цитиран от сайт "Обекти".

Ранното хранене се хармонизира с циркадния часовник и се отразява положително на здравето. Един от ефектите е подобряване на метаболизма. Метаболизмът, както и всички останали телесни функции, работи най-добре сутрин.

В изследването са участвали 11 мъже и жени с наднормено тегло на възраст между 20 и 45 години. Те следват четиридневен режим на хранене между 8 сутринта и 8 вечерта и отново четиридневен - с хранене до 2 следобед. Количеството и калоричността на храната остават непроменени.

Учените установяват, че ограниченото време на хранене увеличава изгарянето на мазнините през нощта, намалява колебанията в глада и подобрява метаболитната гъвкавост - способността на тялото да превключва между горене на въглехидрати и мазнини. Същата зависимост е наблюдавана по-рано при изследвания върху животни, но за първи път е потвърдена при хора.

Един от многото съвети за отслабване е кафето. Експерти  смятат, че приемът на кофеин ограничава натрупването на тегло и производството на холестерол, дори когато е част от изобилстващ от захар и мазнини хранителен режим.

В изследване с плъхове специалистите са тествали ефектите на кофеина от три източника - кафе, чай и синтетичен. Изследователите са установили, че гризачите, на които бил даван кофеин, са натрупали с 16 процента по-малко тегло и с 22 процента по-малко мазнини в сравнение с останалите.

Експертите са изчислили, че за подобен ефект човек трябва да пие по четири чаши кафе дневно. Специалистите обаче отбелязват, че най-добрият начин за справянето с наднормено тегло си остава балансираната диета.  

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?