Следвайте ни

Вълшебни упражнения при болки в гърба

viber icon

Няма да е преувеличено, ако кажем, че почти всички са страдали от болки в гърба. Причините могат да бъдат различни, но един от най-често срещаните проблеми остава изместването на прешлените.

При такова изместване се появява дразнене на нервните корени, което причинява болки в гърба и ограничаване на движението.

Защо прешлените се изместват? Еднозначен отговор на този въпрос няма, защото причините са много. Понякога е достатъчно да се протегнете неправилно и прешленът да се измести.

Често това се случва поради силни физически натоварвания, вдигане на тежести или резки движения. Ситуацията се влошава, ако вече имате травми на гръбначния стълб, както и ако човек има слаб мускулен корсет.

Разместването на прешлените най-често се случва в лумбалната област. Това се дължи на факта, че в тази област се получава най-голямо натоварване, особено при заседнал начин на живот или работа, свързана с продължително седене пред компютъра.

Първият признак на изместване на прешлените е болка в долната част на гърба. По-добре е да се справите с изместването на прешлените още в началото, докато ситуацията не се е влошила.

В края на краищата, изместването на прешлените в лумбалната част води след себе си до прищипване на седалищния нерв, а след това - до появата на болка в краката, скованост на движенията и постоянна болка.

Така че, нека да разберем какво може да направите, ако почувствате болки в гърба. Д-р Александър Дроженников, рехабилитатор, предлага едно прекрасно упражнение. Благодарение на него можете да се отървете от болката в кръста и да върнете прешлените на мястото им.

Начин на изпълнение

За да изпълните упражнението, ще ви трябват четири малки и твърди възглавници. Ако нямате такива възглавници, ще ви свършат работа и подредените една върху друга книги или други подръчни средства. Основното е да си подготвите две купчинки, с височина 30 сантиметра.

Поставете възглавниците на разстояние 50 сантиметра една от друга.

Сега трябва да легнете върху тях, така че кръстът да е в средата, тоест, да виси във въздуха. Заемете удобна позиция, отпуснете се и дишайте дълбоко.

Опитайте се да отпуснете всичките си мускули. Сега направете 10 дълбоки вдишвания и издишвания, като напълно изпълните белите си дробове с въздух и повдигнете целия гръбначен стълб. Това е необходимо, за да се отпуснат защипаните зони в близост до изместените прешлени.

Сега повдигнете единия крак нагоре, с изпънато коляно и пръсти. Повдигнете го толкова високо, колкото позволява болката в кръста. Не е необходимо да го правите със сила, но се опитайте да го повдигнете докрай. Бавно спуснете и повдигнете другия крак.

Направете това няколко пъти. След това повторете всичко отново: 10 вдишвания и издишвания след повдигане на краката.

Трябва да правите това упражнение в продължение на 30 минути. Тогава мускулите напълно ще се отпуснат и прешлените ще се върнат на мястото си. Ще усетите как преминава болката и напрежението. Ако усещате лекота, значи всичко се е получило както трябва. Ако не можете сами да коригирате прешлените си, трябва да потърсите помощ от специалист, това не може да бъде оставено на заден план и пренебрегвано.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Знаете ли коя е ОСНОВНАТА причина за заболяванията, свързани с тютюнопушенето?