Следвайте ни

Учени разкриха колко плодове и зеленчуци на ден удължават живота

viber icon

Всекидневната консумация на плодове и зеленчуци е е жизнено важна за нашето здраве, тъй като балансираното хранене спомага за изграждане на здрав имунитет. Световната здравна организация (СЗО) твърди, че, ако не приемаме достатъчно от тези храни ще сме по-предразположени към определени заболявания, като на сърдечно-съдовата система. Това е причината СЗО да налага нормата от прием на поне 400 грама плодове и зеленчуци на ден, пише Дарик.

Група изследователи от Харвардския университет (САЩ) наскоро публикува изследване в Circulation, списанието на Американската сърдечна асоциация, което показва, че приемът на пет плода и зеленчука на ден е свързан с по-ниска смъртност.

За да проведат това проучване, учените са анализирали резултатите от около 66 000 жени и 42 000 мъже в последващо проучване от 1984 до 2014 г., които не са имали сърдечно-съдови заболявания, рак или диабет в началото на изследването.

Освен това учените проучиха и данните за приема на плодове и зеленчуци на почти два милиона възрастни в световен мащаб, за да намерят модели между диетата и дълголетието.
Три порции от зеленолистни зеленчуци на ден препоръчват експертите.

Получените резултати показват, че има по-малък риск от смъртност, ако се консумират три зеленчукови и две плодови порции дневно. Над това количество рискът от заболявания не беше намален допълнително и не носи допълнителни ползи. Това са констатации, които подкрепят настоящите диетични препоръки от здравните власти.

В сравнение с хората, които ядат само две порции плодове и зеленчуци на ден, при тези с по 5 порции рискът от смърт е с 13% по-нисък. Тези хора са с 12% по-нисък риск от смърт от сърдечно-съдови заболявания, 10% по-нисък от рак и 35% по-нисък от респираторни заболявания.
Според резултатите от проучването зелените листни зеленчуци като маруля, спанак или зеле са тези, които имат най-много предимства в сравнение с други. По същия начин плодовете и зеленчуците, богати на бета-каротин и витамин С, като цитрусови плодове, боровинки или моркови, също са най-препоръчителни.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?