Следвайте ни

Учени обясниха какво се случва с тялото ни, когато ядем яйца на закуска

viber icon

Независимо дали харесвате яйца или не, със сигурност имате няколко в хладилника.

Ям яйца за закуска, не само защото харесвам вкуса им, но и защото наскоро разбрах, че такава закуска има много предимства. Оказва се, че яйцата са много полезни. В тази статия ще научите колко.

Какво има в яйцата?

Доста неща. Яйцата съдържат витамини A, D, E, както и B12, рибофлавин и фолати. В допълнение, яйцата съдържат минерали като йод, желязо, калций, цинк и селен. Много неща, нали?

Яйца и холестерол

Чували ли ли, че яйцата не са полезни, защото съдържат холестерол? Не е вярно. Разбира се, има холестерол в яйцата, но не този, който води до запушване на кръвоносните съдове. Според диетоложката Джени Ненуик в интервю за шведския сайт Aftonbladet, яйцата съдържат липопротеин с висока плътност (добър холестерол), както и много други здравословни елементи.

1. Отслабнете с яйца

Съвременно проучване на диетолозите показва, че богата на протеини закуска, колкото и да е странно, може да ви помогне да отслабнете. Според изследванията, нискокалоричната диета, комбинирана с яйца за закуска, може да ви помогне да отслабнете два пъти по-бързо. Освен това, не забравяйте, че като ядете яйца, няма да почувствате глад дълго, което ще помогне да не приемате допълнителни калории.

2. Яйцата укрепват имунната система

Като се има предвид, че зимата току-що е приключила и в телата ни липсват витамини, а сезонът на настинките и грипът не е преминал, време е да прибегнем до помощта на яйца, за да засилим имунитета си. Проучванията показват, че две яйца в ежедневната ни диета ще помогнат да се предпазим от инфекции, вируси и обикновена настинка. Едно яйце съдържа 22% от препоръчителния дневен прием на селен, елемент, за който се знае, че е от голяма полза за укрепване на имунната система.

3. Подобряване на паметта

Чували ли сте някога за аминокиселината холин? Тя засяга нервните сигнали, които ни помагат да запомним ежедневни неща, например къде сме оставили ключовете или портфейла си. Според проучванията, добавянето на холин като хранителна добавка може да подобри паметта ни.

4. Чудодейно лекарство за очите

Лутеинът помага на очите ни да поддържат остро и добро зрение. Ново проучване показа, че кокошите яйца са богати на лутеин и по този начин са добри за очите. Лутеинът предпазва ретината от увреждане.

5. Борбата с депресията

Витамин D е кът за организма ни през зимата, тъй като времето пречи на слънцето да го достави в нужното количество на организма. Но яйцата ще ни помогнат да се справим с липсата му. Витамин D също е много полезен за поддържане на правилния киселинно-алкален баланс в костите. Той помага при борбата с депресията.

Вероника Фетова

Вероника Фетова

Редактор - marica.bg

Вероника Фетфова е завършила „Масови комуникации - Журналистика” в Нов Български Университет - София. От май 2019 г. е част от екипа на „Марица“.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще помогне ли извънредното положение у нас срещу коронавируса?