46

Топлата супа бори вирусите и настинките

Всеки сезон има свои гастрономически специалитети. През лятото ни изкушават плодове, а през есента посягаме към топли супи. Бульонът затопля тялото, нормализира топлинния метаболизъм и зарежда с витамини и минерали, които са толкова необходими на организма.

Най-често срещаните в зеленчуците, които ползваме за супите, са витамин Е, витамин B6 и витамин А. Моркови, броколи и спанак например са богати точно на тези хранителни вещества. Затова включването им в гозбата е задължително.

Ползата от супата се крие най-вече в нейната лесна усвояемост от организма. Затова се използва активно през периода на настинки, помага на изтощеното от вируси тяло да се възстанови и да получи необходимите витамини. Супата обаче трябва да е с ниско съдържание на мазнини и лека, за да не се налага тялото да изразходва много енергия, за да я абсорбира, което е необходимо, за да се противопостави на инфекциите.

Класическата пилешка супа е полезна както за тялото, така и за душата. Но по-конкретните ползи от нея са, че стимулира работата на стомаха, панкреаса и жлъчния мехур и е полезна при хроничен панкреатит, диабет и висока киселинност. Тя има изумително действие върху нервната система, като действа успокояващо. Също така нормализира храносмилането, забавя инфекциозните процеси и разрежда храчките в бронхите.

Кремсупите пък имат благотворен ефект върху работата на стомаха благодарение на кремообразната и нежна консистенция. Те могат да подобрят перисталтиката, регулират баланса между сол и вода и отлично разтоварват тялото.

Костният бульон пък съдържа изобилие от хранителни вещества, които ще са от полза за мозъка, ставите и храносмилателната система. Костите са богати на калций, магнезий, калий, фосфор и други минерали, необходими за нашето здраве.

Чаша костен бульон преди лягане гарантира добър нощен сън. Той съдържа глицин, който доказано подобрява качеството на съня, а калцият и магнезият допълнително помагат на тялото да се отпусне и да получи така нужната почивка.

Като богат на колаген, костният бульон също допринася за здравето и красотата на кожата.

Коя супа да изберете?

Изборът на супа трябва да се основава на вашето собствено здраве. Ако имате поднормено тегло или отслабен организъм, най-добре е да ядете питателни течни ястия в месен бульон и винаги с парчета месо. Например домашно приготвени пилешка супа с фиде, супа с кюфтета или червен борш са страхотни. Полезно е да разнообразите менюто и със супа със сьомга или пъстърва, богата на полиненаситени мастни киселини. При проблеми със стомашно-чревния тракт е по-добре да използвате супи в некисел зеленчуков бульон, към който можете да добавите отделно сварено немазно месо. Полезно е да се слагат повече различни зеленчуци и зърнени храни в такива ястия. Зеленчуковите супи са подходящи и за тези, които искат да отслабнат и затова избират нискокалорични ястия.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?