49

Тиквата подсилва либидото и подмладява

Когато чуем тиква, си представяме различни десерти. Тя обаче е зеленчук. Съществуват около 800 различни вида тикви, но само около 200 от тях са годни за консумация, а най-разпространени у нас са т.нар. цигулка и бялата тиква. Редно е да се прави разлика между тиквата и тиквичките.

Тиквата има многообразие от цветове: бели, жълти, черни, зелени, шарени или петнисти, а формата <210> може да бъде: кръгла или овална, крушовидна или с формата на зрял лук. Някои сортове са с гладка повърхност, а други с по-грапава кора.

Тиквата се състои от 90% вода. 

В допълнение към бета-каротина, тиквите предлагат витамин С, витамин Е, желязо и фолиева киселина - заедно те укрепват имунната ни система. Любопитен факт е, че всяка част от тиквеното растение е ядлива. Теоретично можете да ядете кожата, листата, цветята, пулпата, семената и дори стъблото на тиквата. Нищо чудно, че тази суперхрана се отглежда на всеки континент в изключение на Антарктида.

Тиквата е ценна храна, защото съдържа и някои много рядко срещани в растителната храна витамини - К, отговарящ за доброто съсирване на кръвта, и D, изключително необходим през мрачните зимни месеци. Най-уникален обаче е малко известният витамин Т, който подпомага лечението на анемии и хемофилия. Затова тиквата е изключително подходяща за вегетарианци, бременни жени и малки деца. Месестата <210> част се усвоява много лесно от организма и е един от най-добрите продукти за захранване на бебетата.

Предпазва от заболявания на сърцето

Благодарение на високото съдържание на калий, тиквата предпазва от редица заболявания на сърцето и кръвоносните съдове. Семките пък съдържат вещества, от които се произвеждат лекарства за сваляне на холестерола. От тях се извлича и олио, което подобрява състава на кръвта.

Витамин К, който се съдържа само в тиквата и липсва в другите зеленчуци, отговаря за кръвосъсирването. Високото съдържание на желязо помага при анемия, а наличието на витамин С е отговорно за свалянето на високото кръвно налягане.

Препоръчително е при хипертония и отоци всеки ден да се приемат по 200 г тиква, за предпочитане печена.

Предпазва още черния дроб, тъй като съдържанието на пектини, метални съединения и растителни фибри унищожава лошия холестерол и помага за пречистването и възстановяването на черния дроб на ниво клетъчно обновяване. Насърчава добрия холестерол - тиквата съдържа два вида фибри: неразтворими и разтворими, които действат като „гъба“, изтриваща вредния LDL-холестерол.

Подсилва либидото и подмладява

Благодарение на високото съдържание на витамин Е, тиквата стимулира функцията на половите жлези, а в същото време предпазва организма от стареене. Отдавна е известно, че тиквените семки действат като афродизиак, тъй като подпомагат оросяването на органите с кръв. Това им свойство има особено значение за половата функция.

Полезна е и за спортуващите 

Ускорява възстановяването след тренировка - тиквените семки, изядени 45 минути след тренировка, осигуряват цинк и протеини, които са важни за възстановяването на мускулите. Повишава също така мускулната функция заради съдържанието на магнезий. Той е важен минерал с много функции като производство на енергия, мускулна релаксация и регулиране на нервната система. 

Тиквата осигурява и добър сън, тъй като е богата на триптофан - аминокиселина, която се превръща в серотонин, помагаща да се успокоите, да се отпуснете и да заспите.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?