Следвайте ни

Тези храни свалят лошия холестерол

viber icon

Високият холестерол може да засегне всеки и увеличава риска от сърдечносъдови заболявания. Затова трябва да се внимава  да не се стига до повишаването му. При висок холестерол има няколко лесни стъпки, които могат да се предприемат, за да защитим здравето си. Това включва промяна в хранителните навици, подобряване на физическата активност и ограничаване на приема на алкохол. 

Лесен начин за понижаване на холестерола е да си сварите овесена каша. Добавете банан или малко ягоди. Подобно на овеса и овесени трици, ечемикът и другите пълнозърнести храни могат да помогнат за намаляване на риска от сърдечни заболявания, главно чрез разтворимите фибри, които доставят. Бобовите култури са особено богати на разтворими фибри, затова и те са подходящи в случая. 

Проучване показва, че хапването на бадеми, орехи, лешници и други ядки е полезно за сърцето. Яденето на 50 грама ядки на ден може да намали леко LDL, от порядъка на 5%. Ядките имат допълнителни хранителни вещества, които защитават сърцето и по други начини.

Използването на течни растителни масла като зехтин, олио от рапица, от слънчоглед, от шафран и други вместо масло, свинска мас при готвене или на масата помага за понижаване на лошия холестерол. Ябълките, гроздето и цитрусовите плодове също го понижават, защото са богати на пектин.

Яденето на соя и храни, приготвени от тях, като тофу, соев сос и соево мляко, някога бяха рекламирани като мощен начин за понижаване на холестерола. Анализите показват, че ефектът е по-скромен - консумацията на 25 грама соев протеин на ден (300 грама тофу или 2 чаши и половина соево мляко) може да понижи LDL с 5% до 6%.

В същото време консумацията на риба два или три пъти седмично, особено тлъстата, може да понижи лошия холестерол по два начина: чрез замяна на месото, което има наситени мазнини, повишаващи лошия холестерол, и чрез набавяне на омега-3 мазнини, които пък понижават лошия холестерол. Омега-3 мастните киселини намаляват триглицеридите в кръвообращението и също така защитават сърцето, като помагат да се предотврати появата на анормални сърдечни ритми. Към тлъстите риби се причисляват сьомга, морска пъстърва, шаран, херинга, скумрия и риба тон. За да се извлекат ползите от рибата обаче, е важно тя да не се пържи.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого ще гласувате на изборите на 4 април?