Следвайте ни

Съвременните дигитални решения улесняват достъпа на пациента до лекаря

viber icon

Високоспециализираните софтуерни продукти и технологични оборудване в медицинския сектор и съвременни дигитални решения беше темата, предизвикала особен интерес сред участниците във форума.
 
"Здравеопазването, основано на данните и все по-улеснения достът до медицински услуги, е бъдещето. Ние работим активно в тези насоки чрез създаване на "Дигитална екосистема". Тази платформа например ще позволи на пациента да има достъп до лекар, без да се среща винаги с него и да получава по-стойностни медицински услуги", обясни  Мира Генова, изпълнителен директор на Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването.
 
Д-р Бранимир Радуилов, административен управител на Поликлиника България, сподели, че на този етап нашата страна се намира доста назад в дигитализацията на здравеопазването. От общо 35 класирани държави България е на 31-во място, а безспорен лидер е Холандия.  "Прави впечатление, че само за една година Сърбия например се е придвижила със седем места в класирането и сега е на 18-о място. Това е станало благодарение на запазването на час при лекар онлайн, издаването на електронни рецепти и други услуги по интернет. Това трябва да се въведе масово и у нас", заяви д-р Бранимир Радуилов.


Йордан Илиев - съосновател и управител на My Synergy, заяви, че заедно със своите колеги работи активно върху дигиталните решения за оптимизиране на бизнес процесите в здравеопазването. "Ще ви дам един точен пример. Един от големите проблеми в нашето здравеопазване е дългото чакане на пациентите пред лекарските кабинети. Изследвахме този процес и след като обобщихме данните, работим върху система оптимизирането на този процес", заяви Илиев.

Тодор Цанев от B EYE обясни, че основно предизвикателство пред здравните организации е анализът на огромния обем от данни фигуриращи в техните информационни бази, който да им позволи да управляват процесите си по-ефективно. „Чрез решенията за аналитки ( Business Intelligence), правим възможно данните да достигат до всички нива на една организация – мениджъри, доктори, медицински сестри, което им позволява да повишат качеството на медицински услуги и да оптимизират техните разходи. Важно е да започнем да изследваме качеството, а не количеството на извършени услуги“ добави той.

Румен Златански

Румен Златански

Репортер-редактор - екип "Общество"

Румен Златански е здравен репортер от екип "Общество". Завършил "География" в СУ "Климент Охридски". Работил като репортер и кореспондент в много вестници и агенции.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?