Следвайте ни

Стига! Как да не се ядосваме

viber icon

Гневът е нормална човешка реакция и понякога дори е необходим, за да освободим емоциите си. Но също така помрачава настроението ни, опъва нервите ни и често може да бъде прекалено силен и неконтролируем. 

Затова е важно, не да се опитваме да преглъщаме всички дразнители и да задържаме емоциите в себе си, а да се научим как да приемаме нещата, така, че да не ни карат да "изкарваме пушек през ушите си" и когато все пак се появи гняв, да го контролираме. Даваме ви няколко лесни начина за постигане на този ефект:

Погледнете навътре в себе си

Вгледайте се в себе си. Открийте механизмите, които отключват силен гняв. Набележете поводите и причините, които предизвикват у вас силно негативни емоции. Опитайте се да говорите за тях първо със себе си, после с близки и приятели. Обсъждането на проблемите облекчава състоянието и помага да овладеете гнева си. 

Овладейте очакванията си

Много често изблиците на гняв са свързани с прекалено високи или неадекватни очаквания към хора и ситуации, които предизвикват бурни реакции. Помислете добре и анализирайте очакванията си. Ако те надскачат драстично реалността, трябва да положите усилия да ги усмирите. Това ще ви помогне да се отърсите от гневните изблици и ще ви е по-лесно да ги контролирате. 

Дистанцирайте се

Опитайте се да си дадете време и пространство, за да помислите добре върху всичко около вас и за да се успокоите. Откъсването от злободневието помага да се фокусирате върху работата над себе си. Наблюдавайте се отстрани. Наблюдавайте и анализирайте ситуациите, в които ви е било най-трудно да се владеете. Размишлявайте върху това какво ви е вбесявало и продължава да ви ядосва. Като възприемете положителните перспективи ще ви е по-лесно да се справяте в трудни ситуации. 

Практикувайте медитация

Може да не ви се вярва, но медитацията е прекрасен начин да овладеете емоциите си, да ги контролирате, да успеете да извличате най-доброто от тях, вместо да им позволявате да ви превземат и погълнат. 

Тренирайте

Тренировките и редовните упражнения помагат за освобождаване от гнева и напрежението. При тренировка се отделят ендорфини, които ви карат да се чувствате добре и да се справяте по-лесно със стреса.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?