4232

Специалисти съветват: Ето коя е най-добрата закуска за сърцето и холестерола

Най-добрата закуска за сърцето и холестерола

 

„За здравето на сърцето закуската трябва да включва храни с високо съдържание на хранителни вещества, които поддържат сърдечно-съдовата система, контролират нивата на холестерола и намаляват възпалението“, казва специалистът. 

Според него тези качества притежават храни с високо съдържание на омега-3 мастни киселини и фибри.

Бен-Ашър препоръчва сьомга и авокадо върху пълнозърнест тост като идеалната закуска за сърцето, както и овесена каша с гръцко кисело мляко или яйчен белтък и спанак.

По отношение на сьомгата тя е един от най-добрите източници на омега-3 мастни киселини, които са от съществено значение за мозъчната функция, здравето на сърцето и намаленото възпаление. Омега-3 също са важни за поддържането на здрава кожа, коса и нокти. Високите нива на омега-3 мастни киселини в сьомгата я правят отлична храна за поддържане на мозъчната функция. Изследванията показват, че омега-3 могат да подобрят паметта, концентрацията и когнитивните функции и дори да намалят риска от деменция.

Авокадото е уникален плод, който съчетава високо съдържание на калории и богат набор от хранителни вещества. На 100 грама продукт има приблизително 160 kcal, което го прави един от най-калоричните плодове. По-голямата част от калориите в него се дължат на мазнините - около 15 грама. Важно е да се отбележи, че повечето от тези мазнини са мононенаситени, които се считат за „добри“ мазнини и имат благоприятен ефект върху човешкото здраве. В допълнение към мазнините, авокадото съдържа около 2 грама протеин и 9 грама въглехидрати, повечето от които идват от диетични фибри. Тези фибри помагат за подобряване на храносмилането и могат да помогнат за понижаване на нивата на кръвната захар. Сред витамините в авокадото са витамин К, витамин Е, витамини от група В (особено фолиева киселина) и витамин С. Този набор прави авокадото мощен антиоксидант и помага за укрепване на имунната система.

Плодът е богат и на минерали като калий, магнезий и желязо, които са необходими за нормалното функциониране на организма. Благодарение на съдържанието на мононенаситени мазнини, авокадото спомага за намаляване нивото на „лошия” холестерол в кръвта и повишава нивото на „добрия” холестерол. Това води до намален риск от развитие на атеросклероза и други сърдечно-съдови заболявания. Високото съдържание на диетични фибри в авокадото стимулира функцията на червата, предотвратява запек и спомага за подобряване на цялостното здраве на храносмилателната система. Антиоксидантите като лутеин и зеаксантин в авокадото предпазват очите от вредното въздействие на свободните радикали, като намаляват риска от свързана с възрастта загуба на зрението. Освен това диетологът посъветва да се сведе до минимум консумацията на храни с високо съдържание на наситени мазнини и натрий сутрин, по-специално колбаси и бекон.  

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист, пише Actualno.com.

Анкета

Как и къде ще почивате през лятото?