Следвайте ни

Влезте във форма с детокс режима 3:3:1

viber icon

Известно е, че всички хубави неща са или незаконни, или неморални, или от тях се пълнее. И ако първите две случайно са ви се разминали, то третото със сигурност ви е застигнало в края на декември и началото на януари.

Високовъглехидратните вечери, коледната трапеза, отрупана със сладки изкушения,  новогодишните коктейли и шампанско - все поводи да се почувстваме подути, с дискомфорт в коремната област и тежест, която нямаме търпение да „свалим“ от тялото си.

Добрата новина е, че кулинарните прегрешения не се преследват от закона и са поправими в сравнително кратки срокове. Един от начините предлага диетологът Невена Трифонова (nevidietbg). Тя е разработила 7-дневен пречистващ хранителен режим, който ще ни помогне да преобразим тялото си.

„Не става въпрос за една мъчителна диета или пък глад. Всичко е толкова лесно! Нарекох режима 3- 3- 1 , тъй като седмицата се разделя на 3 части - 3 дни хранене без въглехидрати, 3 дни без месо и 1 ден изцяло веган“, обяснява Неви. Според нея всеки би могъл да следва тези лесни правила и да използва режима поне веднъж месечно, без да усети разлика в обичайното си хранене.

 

Етап 1: 3 дни без въглехидрати

Истината е, че кетодиетата в много случаи, ако не се спазва правилно и за дълъг период от време, може да доведе до последици, които да навредят на организма ни. Но след периоди на преяждане няколко дни без въглехидрати няма да навредят на никого. Затова през първите 3 дни от детокс режима избягвайте консумацията както на сложни, така и на прости въглехидрати. Храните, които трябва да изключите от менюто си, са: ориз, хляб, спагети, картофи, варива, моркови, царевица, грах, плодове, мед, захар, безалкохолни напитки, сокове, сладкиши.

Етап 2: 3 дни без месо

През следващите 3 дни изключете и месото от всекидневното си меню. За да добиете нужния ви протеин, може да консумирате нискомаслени млечни продукти като моцарела, котидж, скир, кисело мляко, както и яйца.

Етап 3: 1 ден изцяло веган

През последния седми ден от режима заложете на консумацията единствено на растителни продукти, като в този ден може да включите плодовете и варивата. Внимавайте обаче да не прекалите с тях! Препоръката е да се консумират 2 до 3 плода максимум през този ден, като последният от тях до 16-17 часа следобед.

Невена дава примери за всеки от етапите на детокс режима 3- 3- 1:

 

Рецепти

Крем супа от червена леща

Продукти:

2 чаени чаши червена леща

1 глава кромид лук, 2 чушки, целина

2 домата

2 скилидки чесън

4 с.л. зехтин

чубрица, черен пипер, сол, риган по избор

Начин на приготвяне:

Почистете зеленчуците и ги нарежете, след което оставете да се сварят добре в около 1,5 л вода, като добавите и зехтина.

Щом омекнат, добавете сол на вкус и лещата. Оставете да поври около 15-20 мин. Успоредно запържете за кратко накълцания чесън и го разбъркайте с кимиона и черния пипер, индийското орехче и чубрицата. Добавете тази ароматна смес към зеленчуците в тенджерата. Свалете я от котлона и пасирайте всичко много добре.

 

 

Пъстърва с орехи и лук

Продукти:

пъстърва - 1 бр., около 350-400 г, лук - 2 големи глави

орехи - 100 г

песто - 1 с.л.

черен пипер - щипка,    

дафинов лист - 1 бр.

сол, зехтин, лимонов сок

Начин на приготвяне:

Нарежете лука на полумесеци. Претрийте го леко със сол. В тиган загрейте зехтин, пуснете нарязания лук с един дафинов лист. Захлупете съда и задушете лука до омекване. Отдръпнете от котлона, изчакайте да се поохлади малко и прибавете нарязаните на едро орехи. Овкусете с щипка черен пипер. Посолете пъстървата отвътре и отвън. С остър нож направете разрези от едната й страна и сложете в тях песто. Напълнете коремчето на рибата с плънката. Забодете отвора с клечка за зъби. Налейте зехтин в тавичка. Сложете останалата плънка. Поставете рибата в тавата. Полейте я със струйка зехтин. Изпечете на 200°C в предварително загрята фурна за около 20 минути.

При поднасяне полейте пъстървата с орехи и лук с лимонов сок!

 

Илияна Караланова

Илияна Караланова

Отговорен редактор Marica.bg

Илияна Караланова е завършила „Славянска филология” в ПУ „П. Хилендарски”. Работила е в Топ ТВ, в. „Труд” и plovdivweek.com. Била е зам.-главен редактор на в. „Строителство Имоти”.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого бихте гласували, ако изборите бяха днес?