1939
Следвайте ни

Ще намалите продължителността на месечния си цикъл, ако правите това

viber icon

Дамите много често са притеснени от месечния си цикъл, особено когато се случва по време на плаж, екскурзия или друг специален повод.  На помощ има няколко техники, които можете да опитате, за да прекратите по-бързо менструацията. Някои от тях са безобидни, но други изискват все пак съвет от лекар.

Колко дълга е обичайно менструацията?
Продължителността на менструацията варира при всяка жена и се влияе от много неща, включително стрес, индекс на телесна маса и хормони. Средният период може да продължи от два до седем дни, въпреки че някои жени имат по-дълги менструации. Много жени също изпитват естествено съкращаване на цикъла си с напредване на възрастта. Ако жените приемат орални контрацептиви, това също може да намали дните на менструация, пише rozali.com.

1. Противозачатъчни

Те редовно се използват за регулиране на цикъла. Противозачатъчните могат да намалят спазмите и да съкратят броя на дните, в които всеки месец имате менструация. Ако току-що започвате приемането на противозачатъчни, имайте предвид, че може да отнеме няколко месеца докато менструацията ви се повлияе от тях.

2. Секс

Сексът и по-точно оргазмът може да намали спазмите, както и да ускори менструалния поток, с което да намали дните, в които кървите. Това е така, защото оргазмите генерират маточни мускулни контракции, които спомагат за изтласкването на менструалната кръв от матката.

3. Физически упражнения

Поддържането на сърдечно-съдови упражнения не само насърчава цялостното здраве, но и помага за облекчаване на менструалното течение. Това също може да намали броя на дните, през които имате менструация. А упражненията могат да намалят задържането на вода, което може да облекчи подуването и да намали спазмите.

Прекалено интензивните упражнения пък могат да повлияят неблагоприятно на хормоналното здраве и да се стигне до спиране на менструацията, което има отрицателно въздействие върху репродуктивното ви здраве. Често активните спортистки страдат от такива проблеми. 

4. Поддържайте здравословно тегло

Колебанията в теглото могат да повлияят на менструацията. Може да се стигне до пропуски някои месеци или пък по-обилна менструация, по-болезнена и т.н.

Всъщност по-пищните дами са изложени на повишен риск от по-тежки менструации. Някои жени могат дори да изпитват силна болка и тежест в продължение на седмици. Това се дължи на увеличеното производство на естроген от мастните клетки, което може да направи циклите по-тежки и по-дълги.

5. Витамини

Някои микроелементи, като витамини от група В, са от съществено значение за цялостното ви здраве. Някои хранителни вещества дори могат да облекчат менструацията, като същевременно облекчат симптомите на ПМС.

Витамин В6 е едно от хранителните вещества, които могат да повлияят на менструацията. Намира се естествено в храни като яйца, риба и домашни птици. Установено е, че витамин В6 увеличава прогестерона, като същевременно намалява естрогена в организма. А това мможе да повлияе позитивно на цикъла ви.

Цинкът пък е ефикасен за намаляване на менструалните болки. Приемайте достатъчно богати на цинк храни в диетата си, като месо, бобови растения и млечни продукти.

Магнезият е друг минерал, който потенциално може да помогне за облекчаване на дългите, болезнени менструации, тъй като има способността да отпуска мускулите и да успокоява крампите. 

6. Билки

Копър - има аналгетични и противовъзпалителни свойства, които могат да намалят симптомите на ПМС и да намалят продължителността на менструацията
Джинджифил - може да помогне за облекчаване на тежко кървене
Боровинки от сорт мирта - намаляват обилната менструация
Малинови листа - имат мускулно-релаксиращи свойства, които могат да намалят маточните контракции

7. Хидратирайте се
Когато става въпрос за облекчаване на симптомите на менструацията, хидратацията е от ключово значение. Пийте поне по 1,5-2 литра вода на ден. Това ще ви помогне да изпитвате по-малко спазми в корема и болки в гърба. Това може да помогне и за по-бързото придвижване на менструалната кръв и по-бързо приключване на менструацията.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?