46

Шест сигнала от тялото ви, че му липсва витамин C

Дефицитът на витамин С може значително да влоши качеството ви на живот. Ето някои симптоми, показващи неговия дефицит, на които е нужно да се обърне сериозно внимание.

Според статистиката около 7% от жените и 10% от мъжете често и постоянно страдат от дефицит на витамин С. Така че, ако тази есен отново не достига това „нещо“, проверете дали проявявате тези симптоми.

Хронична умора.

Непрекъснатата слабост и апатия може да се дължат на липсата на витамин С. Все пак, говорете с лекар за консултация и кръвни изследвания, за да установите причината за това състояние.

Кървящи венци

Установено е, че хората с малко витамин С са много по-склонни да страдат от кървящи венци. Ако имате такъв симптом, по-смело залагайте на храни, богати на витамин С и посетете своя зъболекар.

Лесно се появяват синини

Да, този витамин подпомага съсирването на кръвта и укрепва тъканите, а какво се случва, когато той е в недостиг? Липсата на този витамин в организма води до образуване на синини при най-малкото докосване. Нужни са 2-3 седмици, докато тялото усвои достатъчно витамин С от храната или добавките. На раните им е нужно по-дълго време да заздравеят. При засилване приема на витамин С за оперирани пациенти се наблюдавало по-бързо възстановяване.

Болки в ставите

Това е един от най-редовно срещаните знаци на липса на витамин С. Най-често засяга коленете и бедрата. Това се дължи на дефицит на колаген, който помага за производството на витамин С.

Кожни проблеми

При недостиг на витамин С могат да се появят видими кожни промени, като синини там, където обикновено няма синини, петна по кожата, сухота и пукнатини в ъглите на устата. Без витамин С тялото произвежда по-малко колаген, откъдето идват бръчките! Добавете киви, портокали и чушки към вашата диета.

Не чакайте да се появят в магазините цитрусови плодове на ниски цени. Сезонните плодове и зеленчуци също са богати на този витамин и не по-зле ще ви набавят необходимото дневно количество. Гответе специалитети с червени чушки, хапвайте печена тиква и няма да имате необходимост да прибягвате до консумацията на хранителни добавки с витамин С.

Статията има само информативна цел и не е препоръка или заместител на консултацията със специалист, припомнят от "Актуално".

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?