Следвайте ни

Седем трика за освежаване на мозъка

viber icon

Понякога мозъкът ни работи по-добре и решаваме проблемите от раз, а друг път тъпчем на едно място, без да можем намерим решение. До това прозрение достига доктор Джош Дейвис, професор в NeuroLeadership Institute. Според него не бива постоянно да изискваме от себе си максимално добро представяне - не сме машини. Вместо това той предлага чрез изучаване на мозъка да си създадем периоди от деня, в които да сме най-ползотворни.

Ето седем от предложенията на Дейвис за страхотна продуктивност:

1. Яжте по-малко и по-често, избягвайте въглехидрати 

Ако трябва да сте бодри следобед, вместо да си поръчате обилен обяд, по-добре изяжте половина от него сега, а другата половина - след два часа. Също така, ако ядете предимно въглехидрати, те "взривяват" нивата на кръвната захар, след което настъпва рязък спад и започвате да се чувствате сънливи. Така че  по-добре изберете по-балансираното меню.

2. Пийте много вода

Водата е важна не само за здравето ни, но и помага да работим ползотворно. Хората са раздразнителни, когато са дехидратирани. Ако последната ви чаша с вода е била преди два часа, веднага да си набавите следващата доза.

3. Добавете сметана в кафето

Мазнините имат лоша репутация, но стабилизират кръвната захар и ви дават нагласа за повече продуктивност. Добре е да комбинирате мазнините с кофеин, защото така ще задържите ефекта на еуфория от кофеина за няколко часа. И като говорим за кафе, ако се чувствате много изтощени и сънливи, не приемайте повече кофеин от обикновено. Няма да подейства. 

4. Спрете шума, особено говоренето

Тишината създава най-продуктивната среда. Повечето хора не се справят добре, ако е много шумно, а най-лошо е, ако шумът е причинен от някакъв говор. Това е лоша новина, като се има предвид, че в днешно време доста офиси са от отворен тип, с много служители в едно пространство. Ако имате важна работа, затворете вратата, резервирайте конферентна зала и изолирайте всякакъв шум. Ако нямате възможност за това, помислете за шумоизолиращи слушалки.

5. Набавете си синя светлина

Оказва се, че ярката студена светлина в синьо помага за взимането на решения и паметта. Причината е във фоторецепторите на нашите очи, които пращат информация на биологичния ни часовник. Те ни командват да сме будни и бдителни, когато видим светлина от ясно и синьо небе. Най-добрият избор е бюро, близо до прозорец, но може да ползвате и настолна лампа с крушка, която излъчва синя светлина.

6. Подредете бюрото си 

Не е задължително винаги да е безупречно подредено, но ако ще работите над тежка задача, разхвърляното бюро може да е пречка. Ако не подреждате често, съберете всички непотребни неща накуп и ги скрийте от погледа си, докато работите. Освен че така няма да се разсейвате, ще освободите място на бюрото да се разполагате по-удобно и дори да си качите краката, за да отпочинат.

7. 10-минутна дрямка помага

По-добре да дремнете за 10 минути, отколкото за 20 или 30. Въпреки че има сходно действие, е по-трудно да се събудите от по-дългата дрямка. ​Дори да не можете да заспите за 10 минути, важното е просто да легнете и да затворите очи. Повечето хора се чувстват сравнително освежени след кратка дрямка.

Източник: obekti.bg

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?