Следвайте ни

Седем безобидни навика, които вредят на здравето

На хората са познати много навици, за които е известно, че са опасни за организма. Има обаче и други ежедневни привички, които изглеждат безобидни и дори минават за полезни, но също могат да навредят на здравето ни. Направихме подбор на 7 от тях, а вие преценете дали да се съобразите със съветите ни:

1. Не потискайте кихавиците

Когато затваряме уста и притискаме носа си, за да не кихнем, вътречерепното налягане се увеличава, притокът на кръв към мозъка се нарушава, кръвоносните съдове и нервната тъкан се компресират. Това може да доведе до главоболие, увреждане на съдовете и проблеми със слуха.

2 . Внимателно с парфюмите

Парфюмите често се правят от синтетични вещества. Някои от тези вещества могат да причинят замайване, гадене, сънливост. Те дразнят очите, гърлото и кожата.

3. Не дръжте храна в пластмасови съдове

Много пластмасови кутии съдържат вещества като фталат и бисфенол. Ако храната стои дълго време в пластмасови кутии, тези вещества могат да проникват в нея. А поглъщането им може да засегне ендокринната система.

4. Не мийте зъбите веднага след хранене

Зъболекарите препоръчват зъбите да се мият поне 30 минути след хранене. Ако е възможно, един час. Храната и напитките влияят върху емайла на зъба, както и върху слоя под него (дентин). Движението на четката за зъби вкарва киселинните съставки по-дълбоко в емайла и по-близо до дентина. Това може да повреди емайла.

5. Не прекалявайте с антибактериалния сапун

На повърхността на кожата живеят много полезни бактерии, които спомагат за предпазването <210>. Ако прекалено често използваме антибактериален сапун, стерилизираме ръцете си, което на свой ред създава възможност за навлизане на вредни бактерии. Дерматолозите препоръчват използването на анти бакериален сапун на местата, където имаме рани и драскотини.

6. Не носете тесни дънки

Тесните дънки притискат кожата и нервните окончания. Това може да доведе до проблеми с нервната система. Намаленият приток на въздух към краката освен това може да причини сърбеж и изтръпване.

7. Фрешовете са нож с две остриета

Прясно изцедените сокове са полезни, но в умерени количества. Те са пълни със захар. Да, естествена плодова захар, но без фибри, които да забавят усвояването <210>. Така глюкозата в кръвта рязко се покачва. Затова е по-добре да ядете плодовете. Един от съветите на диетолозите е „да не пием калориите си“. Някои сокове, например гроздовият, не се препоръчват за диабетици или хора на диета. 

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?