1553

С тези 5 съвета - ще спите като къпано бебе

По-вероятно е да успеете във всяко начинание, ако се съсредоточите върху по-качествен сън. Пълноценната почивка повишава настроението и подобрява енергията, като по този начин ви дава бърз старт за постигане на вашите мечти и цели.

Най-добрият сън означава да спите непрекъснато през четирите етапа на съня четири до шест пъти всяка нощ. Тъй като всеки цикъл е дълъг приблизително 90 минути, повечето хора се нуждаят от седем до осем часа, за да постигнат тази цел.

Добрата новина е, че можете лесно да тренирате мозъка си, за да се насладите на възстановителен сън. Ето пет научно обосновани начина за получаване на висококачествен сън:

Създайте график за съня си и се придържайте към него

Установете определено време за събуждане, дори през уикендите, ваканциите или след нощ на лош сън, казват експертите. Ако времето за лягане и ставане се променя от ден на ден или през уикендите, ритъмът ви на сън не е предвидим и тялото не знае как да реагира, каза клиничният психолог и експерт по съня Майкъл Гранднър пред Си Ен Ен.

Избягвайте определени храни и напитки

Не прибягвайте до алкохола, за да успокоите нервите си или да ви помогне да заспите. Алкохолът може да ви "помогне", като ви хване в капана на по-леките фази на съня. Вашето тяло трябва да преживее и трите етапа на съня – лек сън, REM или състояние на сън и дълбок сън, за да се възстанови напълно.

Стоенето далеч от кофеина след обяд и избягването на тежки или пикантни храни, които могат да причинят киселини или други храносмилателни проблеми, също може да помогне.

Практикувайте добра хигиена на съня

Има много повече начини да тренирате мозъка си да заспи и да остане заспал. Добрите навици включват премахване на синята светлина и шума, вземане на топла вана или правене на йога за релаксация и поддържане на спалнята хладна и свободна от електронни устройства.

Науката ни казва, че почиваме по-добре при по-ниски температури от около 15 до 20°C.

Направете спалнята свещена

Последно, но определено не по важност - запазете леглото си за сън и секс. Колкото и нормално да изглежда понякога да работите от леглото или да играете игри с децата в леглото, това не учи мозъка ви да гледа на спалнята като на място за сън.

Свещеният граал на съветите за сън

Има още една препоръка, в която Гранднър се кълне: „Най-добрият съвет за сън, който можете да дадете на някого, е да ставате – не лежете в леглото буден, ако не ви се спи.“

„Независимо дали е началото на нощта или средата, ако сте будни 20 или 30 минути, станете и рестартирайте тялото си. Може би ви трябват само пет минути, за да заспите, или може би един час, но не прекарвайте това време буден в леглото", добави той.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Didier93

Didier93

28.01.2024 | 10:11

Здравейте г-н/г-жо Аз съм индивидуален финансов експерт, който мога да ви дам бърз заем, вариращ от €2000 до €10,000,000 при лихва от 2% с условия, които ще улеснят живота ви. Така че, ако имате нужда, не се колебайте да се свържете с нас по имейл: Имейл: [email protected] Имейл: [email protected]

Отговори
0 0

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?