46

Риба и мляко ви зареждат с витамин D

Нуждата от витамин D в сезона на вирусите е особено важна за имунитета и тонуса на организма.

15-30 минути ежедневен престой навън при слънчево време е достатъчно, за да осигурите на тялото необходимото количество витамин D. 

През зимните месеци обаче е добре да заложите на  храните, съдържащи ценната съставка в достатъчни количества.  

100 грама  дива риба сьомга съдържат от 600 до 1000 IU витамин D. При екземплярите, отглеждани във ферми, витаминът е малко по-малък: до 250 IU на 100 грама. 

В 1 супена лъжица рибено масло има около 400-1000 IU. Въпреки специфичния вкус рибеното масло може да бъде отлична здравословна добавка.

В 100 грама  херинга се съдържат от 290 до 1500 IU от витамина.  В същото време тази риба е много по-достъпна от дивата сьомга, което я прави по-привлекателна за масовия потребител.

Консервираните сардини и риба тон също са чудесен източник на витамина.

Много съвременни производители често специално обогатяват различни храни с витамини, като например мляко. Информацията върху опаковката ще ви насочи към съдържанието на полезни вещества. 1 чаша обогатено мляко ще съдържа около 100 IU от витамина.

Бадемово и соево мляко също са отличен избор.   

Сиренето също е добър източник на витамин D - особено рикота, швейцарско твърдо или тофу. 

Гъбите от сорта шийтаке  и овесената каша също гарантират достатъчни количества от важния витамин. 

Трябва ви само чаша бадемово мляко, за да получите 100 IU витамин D, което е 25% от дневната ви стойност. Големи количества витамин D съдържа и жълтъкът на яйцето. 

Портокаловият сок е друг източник на витамина - 1 чаша обикновено има около 137 IU. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кой да стане кмет на Пловдив, ако Здравко Димитров хвърли оставка?