1553

Яжте тези храни и ще имате блестяща кожа

Има много начини, по които храненето може да повлияе на кожата. С напредването на възрастта нивата на хормоните се променят, нивата на колаген намаляват и скоростта на обновяване и възстановяване на кожата се забавя.

В зависимост от излагането ви на слънчева светлина, стареенето може да прогресира, увеличавайки броя на реактивните кислородни видове, намалявайки производството на хиалуронова киселина и увеличавайки възпалението. Изборът на храни, които съдържат специфични хранителни вещества, е важен за насърчаване на оптималното кожно здраве, пишат спецовете от "Тялото".

1. Краставици
Ключът към блестящата кожа е хидратацията. Приемът на вода е от решаващо значение, тъй като кожата е пряко отражение на нивата на влагата в тялото. Богатите на вода храни са отлично средство да повишите хидратацията си, без да се налага постоянно да надигате бутилката или чашата. Краставиците са чудесен пример за богата на вода храна, тъй като са с 95% водно съдържание.

Яденето на хидратиращи плодове и зеленчуци, като краставици, е отличен начин да добавите към общите си нива на хидратация, което от своя страна ще насърчи сияещата кожа. Имате напукани устни и матова кожа? Фокусирането върху консумацията на повече вода вероятно ще обърне този процес. Всъщност изследванията показват, че приемът на повече от 2 литра вода на ден може да подобри физиологията на кожата.

2. Стриди
Стридите са отличен източник на цинк и други микроелементи като желязо, селен и мед, които са необходими в малки количества на тялото. Тези малки в количество, но мощни минерали са ключови за насърчаване на борбата с възпалението и имунитета. Цинкът е необходим за поддържане на защитата на кожата срещу инфекции и насърчаване на заздравяването на рани. От всички храни стридите съдържат най-много цинк в една порция.

Други микроелементи също имат защитни ефекти върху кожата. Медта може да подобри еластичността и да намали бръчките, докато дефицитът на селен може да направи кожата по-чувствителна към оксидативния стрес.

3. Авокадо
Липидите са важна част от кожата и играят основна роля в поддържането на бариерната функция и структурата на мембраната, насърчавайки възстановяването и предотвратявайки стареенето. Една отлична здравословна храна, съдържаща мазнини за здравето на кожата, е авокадото.

Авокадото е богато на мононенаситени мазнини заедно с витамини А и С, които са важни за поддържането на силни тъкани и предотвратяване на сухотата на кожата. Според изследване, ежедневната консумация на авокадо може да доведе до подобряване на еластичността и стегнатостта на кожата на лицето.

4. Сьомга

Мастните киселини, като омега-3, също могат да намалят възпалението и да осигурят защита срещу стареене. Сьомгата е чудесна храна за насърчаване на сияйна кожа, тъй като съдържа подобряващи кожата омега-3 мастни киселини, както и протеини.

Рибата и храните, богати на омега-3 мастни киселини, помагат за запазването на колагена и поддържат стегната кожа. Тези киселини не само са полезни за кожата, но и за сърцето.

5. Костен бульон
Костният бульон може да е модерна напитка, но се използва от векове за поддържане на сияйна кожа заради аминокиселините – градивните елементи на протеина – и колагена в себе си. Протеинът изпълнява много функции в тялото, като една от най-важните му задачи е да изгражда и възстановява тъканите, тъй като кожата е постоянно в цикъл на обновяване. Консумирането на достатъчно протеин е необходимо, за да се създаде аминокиселинен резерв, необходим на тялото, за да поддържа този цикъл.

Докато всички видове протеини допринасят за аминокиселините, един вид е от ключово значение, когато става въпрос за здравето на кожата. Колагенът се намира в големи количества в тялото и осигурява структурна подкрепа за различни тъкани, включително кожа, хрущял, сухожилия, кости и съединителна тъкан. Някои твърдения сочат, че добавките с колаген могат да имат ползи против стареене, като намаляват бръчките, подобряват еластичността и намаляват сухотата.

6. Орехи

С достатъчно протеини, здравословни мазнини и витамин Е, орехите са мощен фактор за здравето на кожата. Те съдържат специфична форма на витамин Е, наречена гама-токоферол, за която е доказано, че подпомага регенерацията на кожата и предотвратява увреждането. Вкусната ядка също така осигурява значително количество омега-3, което е идеално за хората, които не обичат риба.

7. Ягоди
Плодовете, като боровинки и ягоди, са изключително богати на антиоксиданти. Те правят точно това, което подсказва името им – борят се с окисляването. Казано с прости думи, окисляването води до стареене на кожата. Много козметични продукти съдържат антиоксиданти като витамин Е и витамин С, които можете да прилагате локално върху кожата си, но храната също може да действа по същия начин.

Витамин С спомага за насърчаване на образуването на колаген и ограничава ефектите на свободните радикали, като помага за поддържането на стегната и млада кожа. Ягодите осигуряват чудесно витамин С, като същевременно доставят фибри.

Храните, които съдържат антиоксиданти също са невероятно полезни, за да гарантират, че се възползвате от предимствата на тези борци с окисляването отвътре и отвън. Някои доказателства сочат, че ягодите могат да намалят вредата от ултравиолетовите лъчи и възпалението.

8. Червени чушки
Когато става въпрос за идентифициране на храни, богати на витамин С, портокалите са най-честият отговор. Но само половин червена чушка съдържа 106% от дневната препоръчителна доза витамин С, докато един средно голям портокал осигурява само 78%.

Витамин С е необходим за производството на колаген, за протеиновия метаболизъм и заздравяването на рани. Освен това действа като антиоксидант, като се бори със свободните радикали и намалява възпалението.

 

Кои храни да избягвате?


Като цяло, всички храни се вписват в една здравословна, балансирана диета, освен ако нямате специфични ограничения или алергии. Въпреки това има някои видове храни и методи на готвене, които може да не са полезни за вашата кожа. Те включват:

► Пържени храни

► Мазни парчета месо – ребра, бекон и други

► Храни с високо съдържание на захар и силно преработени храни

► Храни, богати на натрий

► Изкуствени подсладители

► Някои млечни храни като млечни продукти или храни, съдържащи соя

Алкохолът и тютюнът също са две от нещата, които трябва да избягвате. Тези вещества намаляват нивата на хидратация в кожата и могат да насърчат стареенето.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?