Следвайте ни

Яжте морски дарове и яйца за бърз метаболизъм

viber icon
Една от най-честите причини за наднорменото тегло и неефективните диети е забавената обмяна на веществата. Тайната на стройните фигури при много хора не се дължи на продължително гладуване или редовно посещение във фитнеса, а само и единствено на ускорения метаболизъм. Много хора предпочитат да го стимулират посредством специален подбор на комплекс от продукти. Разбира се, никой не е отменял здравословния начин на живот и правилния режим, пише руският информационен сайт „Со вкусом”.
 
Съществуват множество фактори за забавен метаболизъмИ ако сред изброените откриете някой, който отговаря на вашия начин на живот, тогава ще разберете, защо диетите не ви помагат да свалите излишните килограми. Това, което трябва да направите е да трансформирате негативните фактори:

Стрес - Нервното напрежение забавя процесите на обмяна на веществата. Според резултатите от изследванията, по време на стрес женският организъм изгаря 100 калории по-малко, отколкото в спокойно състояние.
 
Недостиг на желязо – Желязото доставя кислород до мускулите. При кислороден глад нивото на енергия спада, а заедно с това се забавя и метаболизмът. Затова в хранителния режим трябва да присъстват богати на желязо продукти като елда, бобови култури и черен дроб. 

Плодове и зеленчуци с нитрати – Плодовете, които сме приели, че са от полза за организма, в действителност може да му навредят. Затова обръщайте специално внимание на качеството на използваните плодове и зеленчуци – много често химикалите, с които са обработени, пречат на нормалната обмяна на веществата. 
 
Недостиг на йод – Щитовидната жлеза оказва пряко влияние върху обмяната на веществата, затова е важно да бъде подхранвана с йодирана сол, морски дарове и яйца. 

Висока стайна температура – Лекарите съветват помещенията да бъдат проветрявани преди сън, а причината за това не е само с цел унищожаване на бактериите. Студът активира подкожните мазнини, отговорни за изгарянето на калори 
 
 
Неправилно хранене – Постоянното похапване снабдява организма с бързи въглехидрати, които само пречат на фигурата. Заменете бисквитите, кифличките и сладките млека с ядки. Съдържащите се в тях полиненаситените киселини засилват активността на хормоните, отговорни за изгарянето на мазнините. 

Късно ставане сутрин – Утринното слънце настройва организма ни към правилен дневен ритъм. Той, на свой ред, регулира съня, количеството храна, която поемаме, и изразходената енергия. Вземайте сутрин витамин Д, за да стимулирате процесите на обмяна. 
 
Без силови тренировки - С подходяща тренировка можете да засилите метаболизма си до 48 часа. Не забравяйте, че колкото повече мускулна маса натрупвате, толкова повече намаляват телесните мазнини.
Липса на млечни продукти в диетата – В млечните продукти се съдържат полезни вещества и киселини, които влияят на изгарянето на мазнините и образуването на мускули. Освен това в млякото се съдържа калций, който е много важен за регулирането на метаболизма.  
 
Недостатъчна употреба на вода – Дневната норма вода за нормален метаболизъм е 1,5 литра за денонощие. Зеленият чай също изгаря добре калориите, а детокс – напитките извеждат токсините от организма. 

Нередовно хранене – Като се храните нередовно, принуждавате организма да се запасява с енергия, тъй като не знае кога и дали изобщо ще има следващ прием на храна. Хранейки се на всеки 3-4 часа, вие ще внесете стабилност в храносмилателната система и ще подкрепите обмяната на веществата, подчертава БГНЕС. 

Ето такива тайни крие нашият организъм. Затова внимавайте за хранителния си режим, яжте здравословно и останете в добра форма.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?