1553

Ползата от витамините зависи от часа, в който ги пием

Недостигът на някои важни елементи може сериозно да се отрази на тонуса и функциите на организма. Наясно сме, че за компенсиране на тези липси и за възстановяване на нормалния метаболизъм и жизнените процеси помагат хранителните добавки. Но малцина знаят, че тяхната ефективност зависи от това по кое време на деня ги приемаме. 

Много хора вземат минералите според собствения си график, но това невинаги е най-доброто решение, тъй като всеки елемент има различно действие и начин на усвояване, с които е добре да се съобразим. Препоръчително е капсулите желязо например да се пият на празен стомах, 1 час преди или 2 часа след хранене. При някои хора добавката може да предизвика леки симптоми на гадене при прием на гладно. В такъв случай я приемайте с малко храна, но избягвайте фибрите, защото те пречат на усвояването. Освен това желязото не се комбинира добре с напитки, съдържащи кофеин, съветват от framar.bg.

Магнезият е ценна добавка, която влияе на много процеси, включително и на функцията на сърдечната и нервната система. Препоръчително е да се приема вечер, защото помага за отпускане на нервите и мускулите, като така тялото се подготвя за почивка.

Добре е калцият да се приема на 2 дози, разпределени сутрин и вечер. Причината е, че при твърде високо количество калций в кръвта част от него се отделя чрез бъбреците. Младите хора се нуждаят от около 1000 милиграма дневно, а след 50-годишна възраст дозата се увеличава на 1,200 милиграма.

Препоръчва се цинкът да се приема на празен стомах, но ако това предизвиква нежелана реакция, може да хапнете мъничко за закуска. Минералът не трябва да се пие заедно с калций или желязо, защото това възпрепятства усвояването му.

Витамините също имат определено време през деня, в което е препоръчително да се приемат, за да бъдат най-ефективни.

Най-подходящото време за прием на витамините от група В например е до обяд, защото те стимулират енергията и продуктивността. Това е добър начин да стартирате деня си и да насърчите метаболизма.

Витамин C е водоразтворим витамин, което означава, че може да го приемате в различно време на деня, но е важно да се пие на дози, защото не се запазва дълго в организма. Вземайте го по 2-3 пъти на ден, като избягвайте времето преди сън. Приемът на витамин С на гладно може да доведе до известни неразположения при някои хора.

Мастноразтворимите витамини А, D и E е най-добре да се приемат в комбинация с мазнини. За добро усвояване може да ги вземате по време на едно от храненията за деня. Избягвайте прием на витамин D преди лягане, защото „слънчевият витамин” може да повлияе неблагоприятно на съня ви. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?