4232

По никакъв повод! Не яжте тези храни вечер, ще се отрази зле на сутринта

Кои храни не трябва да се ядат вечер?

Ендокринологът Татяна Горбунова уверява, че вечер е необходимо да се спазват редица правила, за да се избегнат скокове на кръвната захар. На първо място, специалистът препоръчва да се елиминира всякаква храна след 19.00 часа.

Д-р Горбунова препоръчва да се придържате само към неподсладен чай след този час. "Освен това, следобед, всякакви плодове са забранени, тъй като те могат да доведат до повишаване на нивата на захарта", казва специалистът.

Според лекаря най-добре е да се разхождате 10-15 минути преди сън. Горбунова също добави, че през втората половина на деня трябва да пиете само чиста вода и неподсладен чай.

Особено внимание трябва да се обърне на вечерята. Лекарят категорично не съветва да избирате храна в полза на лесно смилаемите въглехидрати, сред които тя са белият ориз, белият хляб и сладкишите. Д-р Горбунова също не препоръчва храни, богати на фибри, тъй като те отнемат много време за храносмилане. Те включват зърнени култури, различни зеленчуци - зелен грах, брюкселско зеле, броколи, аспержи, моркови и някои горски плодове (малини и къпини).

Храни, които регулират кръвната захар

Редовната консумация на ябълки може да намали риска от диабет, както и да подобри здравето на хората с това заболяване. Препоръчва се този плод да се консумира половин час преди основното хранене (особено ако съдържа много въглехидрати), за да се намалят нивата на захарта.

Ябълките съдържат много фибри, необходими за нормалното функциониране на стомашно-чревния тракт, както и витамин С, важен за имунната система.

Гликемичният индекс на боровинките е 43, така че могат да се консумират, но на малки порции. 

Авокадото е здравословен продукт, съдържащ здравословни мазнини, които са особено необходими на жените. Тези вещества спомагат за поддържането на красотата на кожата, както и за подобряване на хормоналните нива. Освен това авокадото помага за понижаване на кръвната захар и стабилизиране на кръвното налягане.

Тиква и тиквени семки - самата тиква съдържа доста фибри, които подобряват работата на стомашно-чревния тракт. Освен това съдържа антиоксиданти, които прочистват тялото от токсини и нормализират нивата на глюкозата. Тиквените семки съдържат здравословни мазнини и растителни протеини, които помагат за понижаване на кръвната захар.

Бобовите растения са с високо съдържание на протеини и фибри, което е основната причина за свойството им да свалят кръвна захар, пише Actualno.com.

Анкета

Как и къде ще почивате през лятото?