1553

Пиенето на вода е полезно, но може и да навреди

И до ден днешен учените продължават да спорят за правилното количество вода на ден. Но когато става дума за точните моменти, в които да я консумираме, всички са единодушни, пише сайтът обекти.бг.

Сутрин след ставане

Няма значение колко часа спим ​- през това време тялото ни се дехидратира. Ето защо ​- непосредствено след събуждане рано сутрин - е хубаво да изпием една чаша вода. Дори преди самото кафе. Ако лишим тялото си от така необходимата му вода, то започва да функционира на пълни обороти, но няма какво да го смаже. Водата стартира процеса по обмяна на веществата, подобрява циркулацията на кръвта и ни прочиства от свободните радикали.

Преди хранене

В никакъв случай по време. Чаша вода преди основното ястие запълва стомаха ни и ни позволява да се заситим с по-малки порции. Освен това активира вкусовите рецептори и прави храната още по-вкусна.

Когато сме гладни

Когато коремът ни пристърже, не е нужно веднага да прибягваме до малки, но в повечето случаи вредни закуски. Вместо това изпиваме една чаша вода. Дори да ни се струва странно, понякога бъркаме глада с жаждата.

Преди и след тренировка

Преди, а и по време на тренировка е много важно да консумираме достатъчно вода, за да избегнем дехидратация, предизвикана от обилното потене. Именно за да наваксаме изгубените течности, трябва да пием достатъчно и след физическа активност. Но е важно да не го правим бързо, защото не се отразява добре на стомаха.

Болести

Ако самите ние сме хванали сезонен грип или сме попаднали в среда, пълна с болни, трябва да пием една идея повече вода. Добре хидратираното тяло се бори по-успешно с бактериите и вирусите.

Умора

Допълнителното (или поне достатъчно) количество вода помага и при умора. Ако силите са ни напуснали, но не можем да презаредим батериите с една дрямка, надали ще ни е проблем да изпием една-две чаши вода.

Има обаче ситуации, в които пиенето на вода не се препоръчва. Ето няколко примера:

Когато вече сте пили много 

Да, напълно е възможно да се злоупотреби дори с водата. Ако се наливате прекалено с бистрата течност, равновесието на естествената сол в тялото може да се наруши. Това, от своя страна, води до недостиг на натрий, а последствията са главоболие, гадене и дори епилептични припадъци.

Когато току-що сте се нахранили обилно

Хапнали сте повечко? Тогава трябва да се въздържате от пиене на вода известно време. Водата пълни стомаха, поради което може да почувствате тежест, ако непосредствено след ядене изпиете голямо количество. Най-добре да почакате храната ви да се смели малко, преди да посегнете към водата

Когато спортувате интензивно

Когато се потите, организмът ви се лишава от натрий и калий. И двата минерала са много важни, затова трябва незабавно да попълните запасите си. Това обаче не може да стане с обикновена чешмяна или изворна вода. За щастие, съществува чудесната кокосова вода: тя включва всичко, което ви е необходимо след усилена тренировка. Може да пиете и минерална вода, която съдържа повече соли от изворната. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?