Следвайте ни

Най-големите митовете за отслабването и истината зад тях

viber icon

1. Ако не закусвам, ще отслабна повече

Може и да не е вярно твърдението, че закуската е най-важното хранене, но и прескачането ѝ със сигурност не забързва отслабването.

Много хора смятат, че ако не закусят ще намалее дневният им прием на калории – грешка. Голяма част от хората в остатъка от деня си набавят и калориите от закуската а понякога и повече. Направени са много изследвания, за да се установи дали закуската има значение за здравето.

Едно от тях, публикувано през 2010 г., твърди, че при сравнение на защусващи сутрин с редовно незакусващи сутрин, се оказва, че обиколката на талията, нивата на холестерола, инсулиновата нечувствителност и др. са по-големи при вторите. От друго проучване, направено през 2007 г., се твърди, че лишаването от закуска е строго асоциирано с напълняване. В проучването са били изследвани над 25 000 доброволци.

2. Храните, изгарящи мазнини

Някои храни, се смята, че помагат на горенето на мазнини. Такива са: джинджифил, авокадо, броколи, аспержи, чесън, зелен чай и др. Твърди се, че те забързват метаболизма и оттам и отслабването. 

Уви, няма достатъчно научни доказателства за това действие на тези храни.

3. Добавките за отслабване

Напоследък все по-често се предлагат широк избор от хранителни добавки, които могат да са част и от диетата. Предполага се, че подпомагат изгарянето на мазнини, но в голяма част от случаите това е невярно, неефективно, а дори и опасно.

FDA съветва те да се избягват, тъй като при анализ на немалка част от продуктите, се откриват не само добавки, а и активни вещества на някои лекарствени продукти - някои забранени за приложение при хората, други недостатъчно проучени.

4.    Храните с ниска концентрация на мазнини

Да, концентрацията на мазнини е по-ниска, но това много често се компенсира с количеството захар или сол в продукта. Когато става въпрос за ниско маслен продукт, често говорим за продукт, чиято мастна концентрация не е толкова ниска, а просто по-малка от нормалната за продукта.

5.    Никакви междинни хранения!

Грешка. Междинните хранения, още наричани снакове, са добър начин за регулация на дневния прием на калории.

Да, някои хора хапват бургер, други салата, но тези допълнителни хапвания не са задължително вредни, а няколко проучвания посочват, че те дори подобряват процеса на отслабване. Прилагането на две допълнителни малки закуски през деня, ще намали глада и преяждането след това.

Проучване, направено през 2011 г. сочи, че честотата на хранене е много тясно свързана със загубата на тегло – хората приемащи храна по-често, са по-здрави и с по-добра фигура, от тези, които ядат само веднъж или два пъти на ден.

6.    Без „наградки“!

Да, намаляването на захарните и мазните продукти е важно, но пълното им изключване от храненето може да окаже обратен ефект.

Премахвайки храните, които ни доставят удоволствие, се достига до момент на много силно изкушение, в който много често човек се предава и бързо, бързо си наваксва. Няма нищо лошо в това, от време на време(не често.), да хапваме и нещо сладко.

7.    Някои захари са по-лоши от други

Смята се, че някои минимално преработени захари, като меда и кленовия сироп, са по-полезни от други.

Организмът ни преработва всички захари по един и същ начин. В червата те се разграждат до монозахариди. Важно е да се следи количеството на захарите в продуктите. Обикновено повечето захари притежават около 4 калории на грам.

8.    Без никаква захар

Да захарите са много калорични, но следвайки гореспоменатите примери, не е най-важно лишението от всякаква захар. Друго нещо, което би било по-добре за диетата е да се избягват продукти с добавена захар.

9.    Подсладителите

Подсладителите намаляват приема на калории от захарни продукти, но много проучвания твърдят, че те са асоциирани и с напълняване. Едно такова твърди, че приема на нехранителни захари се асоциира с по-висок индекс на телесна маса и повишен риск от сърдечносъдови заболявания.

10.    Ще се концентрирам в отслабването на някои области

Това е невъзможно. Отслабването е различно за всеки организъм и няма как да изберем откъде да горим мазнини. Въпреки това, ако диетата е комбинирана с правилните упражнения, тонизиращи желаните зони, може да се получи ефект, който да имитира слабеене точно на желаните места.

11.    Гладуване

Голяма част от диетите, които се намират в интернет, са обвързани с прием на много малко количество храна и огромни периоди на гладуване.

Това е вредно за организма и често има обратен ефект след прекратяване на диетата. При избор на диета, най-добре е да се направи консултация със специалист, който да изгради правилен план спрямо нуждите и характеристиките на организма.

Отслабването е предизвикателство за повечето хора. Не забравяйте, че празниците не водят до трайно напълняване, ако хранителните ви навици в остатъка от годината са правилни. При наличие на други здравословни проблеми, като диабет и др. се препоръчва консултация с лекар преди промяна в хранителния режим.

Да, здравето на тялото е много тясно свързано с добрата му форма и вид, но е важно да се харесваме и да не сме твърде осъдителни със себе си, пише puls.bg. 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?