4232

Най-често допусканите грешки при отслабване...

Има хора, които колкото и диети да правят, просто не могат да отслабнат

Нерядко причината се крие в някои често срещани грешки. Д-р Саманта Рейн обяснява този проблем.

 

1. Не сте готови да промените начина си на живот

Целта да се подложите на диета просто, за да отслабнете и да се върнете към предишния си начин на живот, е голяма грешка. За да отслабнете по здравословен начин и да поддържате постигнатото тегло, трябва да сте наясно, че се налага да имате (и да поддържате в дългосрочен план) контролирана диета и да я комбинирате с редовни физически упражнения. Ако нямате време да посещавате фитнес, опитайте се да ходите по 30 минути всеки ден, качвайте се по стъпалата вместо с асансьора.

 

2. Имате нереалистични цели

Желанието да отслабнете много за малко време не е реалистично, нито здравословно. Оптималното е да се стремите да губите между половин до един килограм на седмица, тъй като намаляването на тегло трябва да бъде постепенно. Изберете диета, която отговаря на вашата личност и, доколкото е възможно, на начина ви на живот – а не да я схващате като героична саможертва от ваша страна.

 

3. Опитвате се да премахнете калориите, като пропускате хранения

Пропускането на хранене не ви пречи да напълнеете. Науката показва, че хората, които не закусват, тежат повече от хората, които закусват. Пропускането на закуска или друго хранене ви кара да ядете твърде много на следващото хранене и засилва апетита ви за сладкиши или други висококалорични храни. Интервалите между храненията не бива да надвишават 3 часа. Трябва да ядете, преди да почувствате глад!

 

4. Изключвате белтъчини и сложни въглехидрати

Вярно е, че зеленчуците, плодовете и пълнозърнестите храни трябва да присъстват във всяко хранене, тъй като те са питателни, богати на фибри (засищат) и като цяло нискокалорични. Но, въпреки това, не трябва да се отказвате от белтъчините (присъстващи в риба, месо, тофу, яйца, сейтан), за да поддържате чиста мускулна маса. Не бива също да изключвате сложните въглехидрати (в бобовите растения, тестените изделия и други храни), които са от съществено значение за наличието и поддържането на енергия.

 

5. Яжте салати, но не се отказвайте от сосовете

Зехтинът трябва да придружава салатите ви, също да го използвате и за основни блюда. Но не прекалявайте с количеството, което използвате - въпреки че е здравословна мазнина и помага за понижаване на нивата на лошия холестерол (LDL), зехтинът е висококалоричен продукт.

 

6. Спирате да тренирате, щом отслабнете

Въпреки че можете да отслабнете и без упражнения, физическата активност ще ви помогне да избягвате излишните калории, които не успявате да премахнете чрез диета. Научните изследвания показват, че хората, които успяват да запазят постигнатото тегло, спортуват редовно.

 

7. Отказвате се след рецидив

Ако през уикенда не сте устояли и сте нарушили всички (или почти всички) „правила“, не се отказвайте от целта си и бъдете упорити. Започнете диетата си отново.

 

8. Претегляте се твърде често

Поради хормонални колебания, задържането на течности при жените може да добави няколко грама по време на менструация, които след това изчезват. Ето защо ежедневното претегляне може да бъде контрапродуктивно и дори да доведе до отказ от диетата, защото неправилно смятате, че тя не въздейства. Претегляйте се не повече от веднъж седмично, за предпочитане веднага след събуждане.

 

Заключение

Понякога наддаването на тегло или трудностите при отслабване (въпреки няколко опита за това) може да бъдат свързани с определени лекарства, хроничен стрес или заболявания като депресия, хипотиреоидизъм или синдром на Кушинг, наред с други заболявания. Не забравяйте да потърсите съвет от вашия личен лекар.

Внимание! Статията предлага само информация без указания и инструкции. Не се самолекувайте, а търсете винаги медик-специалист, пише Actualno.com.

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?