46

Лекар: Пет храни затоплят тялото и намаляват апетита

През зимата тялото ни се нуждае от повече енергия и следователно в диетата трябва да се включат храни, които му помагат да поддържа топлообмен и да извършва обичайните си функции. Но същевременно в студеното време апетитът се увеличава, а с това и вероятността от натрупване на излишни килограми.

Диетологът д-р Марина Сорокина разкри кои са храните, които не само затоплят тялото през зимата, но и намаляват апетита.

Храните, които затоплят тялото и намаляват апетита

"За да понесете по-лесно студа, трябва по-често да ядете висококалорични храни. Те ще осигурят на тялото ви необходимата енергия и хранителни вещества за укрепване на имунната система", подчертава лекарят.

За да не замръзнете през зимата и да не страдате от повишен апетит, е необходимо редовно да ядете следните храни:

1. Райска ябълка

Този вкусен плод помага за подобряване на здравето и увеличаване на запасите от витамини. Поради състава си райската ябълка укрепва кръвоносните съдове, нормализира кръвното налягане, намалява възпалението в тялото, а също така повишава устойчивостта на студ за дълго време.

2. Картофи

Те съдържат много калий, което значително подобрява кръвообращението и помага да не замръзнете дори при най-тежкия студ. Въпреки това си струва да запомните, че картофите са висококалоричен продукт, с който не трябва да се прекалява. Консумирани в разумни количества, те насищат за дълго време и съответно намаляват желанието за консумация на калорични храни.

3. Нар

Той съдържа много желязо, от чието количество пряко зависи правилният топлообмен. В допълнение към попълването на запасите от този микроелемент, нарът помага за укрепване на нервите и стените на съдовете.

4. Морски водорасли

Една от причините за постоянното чувство на студ и нарушеният топлообмен може да бъде недостигът на йод в организма.

Можете да го компенсирате с редовната консумация на водорасли. Тази храна ще помогне за укрепване на нервите, активиране на надбъбречните жлези и подобряване на проходимостта на кръвоносните съдове.

5. Кисело зеле

Този зеленчук е уникален източник на витамин С - 100 грама кисело зеле съдържа дневната норма на аскорбинова киселина. Освен това в процес на ферментация витамин С не само се запазва в оригиналната си форма, но дори и увеличава концентрацията си, пише actualno.com.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?