4232

Край на белите коси! Консумирайте тези храни и забравете за побеляването...

Какво да ядем, за да предотвратим ранното побеляване на косата? 

Въпреки общоприетото схващане, че ранното побеляване на косата може да се дължи не само на стрес, липсата на определени витамини и минерали играе голяма роля в това. 

За щастие, дефицитът на тези вещества може да бъде покрит с хранене. Руският диетолог Анастасия Голобородко споделя кои храни трябва да се включат в диетата.  

 

Според експерта, списъкът включва: 

органично месо

домашни птици

риба

морски дарове

пълноценни органични млечни продукти

сирена

тиквени семена

всички бобови растения

тофу

див черен ориз

Също така е важно да се грижите за приема на мед в организма. Дефицитът му може да се покрие с хранителни добавки, а също така трябва да се консумират повече телешки черен дроб, стриди и непреработени какаови зърна. Млечен трън, артишок, куркумин ще бъдат полезни.

Всички форми на колагенови пептиди, l-тирозин, витамини от група В, минерали, мед, манган, молибден и комплексна форма на витамин Е ще помогнат за предотвратяване на ранното побеляване, според специалиста.

 

Защо косата побелява преждевременно?

Сред причините за преждевременното побеляване важна роля играе наследствеността. Ако сред вашите кръвни роднини има такива с ранна сива коса, тогава има голяма вероятност тя да се появят и при вас в ранна възраст. "Преждевременно побеляване може да възникне поради анемия, макрозомна анемия, B6, B9 или B12 зависима анемия. Може също да бъде предизвикано от хипотиреоидизъм и автоимунен тиреоидит", казва лекарят. „Хипотиреоидизмът трябва да бъде компенсиран, защото води до намаляване на секрецията на стомашна киселина, поради което много минерали и витамини просто не се усвояват“, казва диетологът.

Тя също така отбелязва, че причината за ранното побеляване на косата е намаленият прием (и лошото усвояване) на протеини в диетата. Ниският прием на протеин е равен на намалена меланинова активност. Меланинът играе важна роля в посивяването. Производството му се стимулира от хормоните на хипофизата, щитовидната жлеза, медиаторите на симпатиковата нервна система и половите хормони. Тирозинът е началната точка на биосинтезата на меланин. Ето защо е много важно да ядете много протеини - те съдържат тирозин, пише Actualno.com.

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?