Следвайте ни

Коя е най-добрата и най-лошата диета за 2020 г.

viber icon

Въпросът как да отслабнат вълнува хиляди българи, особено дамите. Затова и дебатите коя диета ще свърши най-добра работа са сред най-обсъжданите в социалните мрежи. През 2020-а титлата „най-добра диета“ печели средиземноморската диета, пише Ipokratis.bg. Тя е на върха на тази класация от 2017-а и залага основно на риба и немазни меса, пресни плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, зехтин, ядки и семена. Виното също е позволено в умерени количества. Въпреки името си, средиземноморската диета, не е програма за отслабване, а определен начин на живот. Удоволствието от храненето и споделянето му със семейство и приятели е съществена част от начина на мислене.

Методологията до голяма степен е основана на насоките за хранене, които средиземноморската диета промотира. Кои са тези насоки? Редовно хранене с качествена прясна храна, приготвена от нас самите. Бавно хранене, заедно със семейството и/или близките ни хора и наслада от всяка хапка, което ни помага да не прекаляваме с количествата.

Режимите включват всички храни, типични за средиземноморската диета, но в същото време са съобразени с личните вкусови предпочитания и здравословното състояние на всеки отделен клиент. 

Слава на най-лоша има кето диетата. Тя е на последно място по общи показатели сред всички 35 оценявани режими на хранене. Привържениците на тази високомазнинна и нисковъглехидратна диета твърдят, че тя помага за бързо сваляне на килограми, енергичност и подобряване на общото здравословно състояние, като „вкарва“ тялото в състояние на кетоза, карайки го да гори мазнини вместо въглехидрати. Но оценяващият панел на US News от диетолози, кардиолози и ендокринолози поставят кето диетата на последно място в категорията „здравословно хранене“ и на предпоследно в общата класация на диетите.

Кето получава лош резултат и в категорията „Ползи за сърдечносъдовата система“. Това не е изненадващо, като имаме предвид, че в много форми на тази диета се набляга основно на сатурирани мазнини като масло и червени меса, прекомерната консумация на които може да допринесе за по-висок риск от сърдечносъдови заболявания.

Не е изненадващо и че оценката на кето в категорията „Лесни за спазване“ е ниска. Изключителните рестрикции за всички въглехидрати, които тази диета налага, затрудняват дори и най-големите <210> привърженици особено в дългосрочен план.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?