Следвайте ни

Колко часа сън намалява риска от настинка

viber icon

Хората, които спят по-малко от 7 часа, се простудяват три пъти по-често от онези, които спят повече, твърдят американски учени от университета “Карнеги-Мелън” в Питсбърг. 

С резултатите от тяхното изследване те потвърждават вече разпространеното, но все още недостатъчно доказано мнение, че добрият нощен отдих е важен за нормалното функциониране на имунната система.

Хората, които спят по-малко от 7 часа, са с отслабен имунитет и те по-често страдат от респираторните заболявания. Въпреки че зависимостта на имунната система от съня все още не е точно установена, настоящото изследване се определя като първото свидетелство за факта, че дори и малко нарушение в съня може да повлияе на това как организмът ще реагира на евентуална вирусна инфекция.

Да се наспиш “както трябва” обаче  не означава да прекараш в леглото над 10 часа. Продължителният сън може да бъде по-вреден от недоспиването, твърдят изследователи от университетския медицински колеж в Лондон. 

Според тях сънят между 7 и 8 часа е идеалният за добро здраве. Той най-добре защитава човешкия организъм от риска от диабет и други хронични заболявания.

Учените, цитирани от ВВС, са изследвали повече от 10 300 души на възраст от 35 до 55 години за период между 12 и 17 години. Те са категорични, че сънят повече от 8 часа е толкова опасен за здравето, колкото и недоспиването, защото повишава риска от преждевременна смърт и от развитието на тежки животозастрашаващи заболявания.​

Неадекватните часове на сън повишават кръвната захар. Това е изводът, направен от група американски учени, след изследване на деца, страдащи от затлъстяване, пише сайтът "Здраве".

Специалистите също така са установили, че недостигът на т.нар. дълбок сън се отразява особено негативно на подрастващите, като намалява отделянето на инсулин.

Ръководителят на изследването д-р Дорит Корен, ендокринолог в Детската болница на Филаделфия, обяснява за Ройтерс: „За да останат показателите на глюкозата на приемливо ниво и без резки скокове и спадове, е необходимо подрастващите да спят между 7,5 и 8,5 часа. Същото е правилото и за възрастните. При прекалено много сън, също както и заради недоспиване, се повишава сериозно рискът от диабет тип ІІ”. 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай