Следвайте ни

Кога е най-доброто време за хранене през деня

viber icon

За повечето от нас времето през деня, в което се храним, зависи от безброй фактори, като работно време, време за пътуване, лекарства, които приемаме, и дори времето, когато семейството, приятелите и колегите ни могат да споделят храната с нас.

Променливият характер на ежедневието означава, че редовното придържане към определено време за хранене е предизвикателство. Повечето проучвания обаче показват, че е по-здравословно да приемаме голямата част от калориите си за деня възможно по-рано.

Защо времето за хранене има значение?

Изследванията показват, че времето за хранене и времето между отделните хранения, могат да имат сериозни последици за нашето здраве, защото телата ни усвояват храната по различен начин рез различните части от деня.

Много от тези ежедневни колебания са свързани с циркадния ритъм – вътрешният часовник на тялото, който реагира предимно на промените в светлината. Циркадният ритъм влияе не само върху нивото на будност и умора, но и върху други физически, умствени и поведенчески процеси в тялото, включително хранене и храносмилане.

Времето на хранене обаче също влияе на циркадния ритъм. Учените дори са открили, че честите нарушения на нормалните циркадни ритми, като тези, които се случват при пътуване между часови зони и при нощни смени, могат да увеличат риска от метаболитни заболявания. Нощните смени например са свързани с по-нередовен начин на хранене, по-лошо качество на приеманата храна и увеличават риска за метаболитни заболявания.

Най-доброто време за хранене

Поддържането на редовен режим на хранене помага за отслабване, увеличаване на енергията и намалява риска от метаболитни и хронични заболявания. Генетичните фактори обаче също влияят в голяма степен на това как телата ни регулират циркадните ритми. Това означава, че няма универсален най-добър режим за хранене и трябва да потърсите чрез метода на пробата и грешката кое е най-доброто време за хранене за Вас.

Закуска

Учените все още спорят за това кое е най-доброто време за закуска. Някои хора изпитват силно желание да закусят скоро след събуждане, докато други предпочитат да изчакат апетитът им да се засили. Някои проучвания показват, че пропускането на закуската може да доведе до прием на повече калории на обяд и по-малко питателна храна през останалата част от деня. Смята се, че приемът на повече калории на закуска, а не късно вечер, помага за отслабване, пише puls.bg. Според други проучвания ограничаването на приема на храна до 12-часов или по-кратък интервал, например между 10 ч. и 18 ч., може да помогне за отслабване и да подобри метаболизма.

Обяд

Проучванията показват, че по-ранният обяд може да помогне за сваляне на килограми - въпреки че е важно да се отбележи, че индивидуалните генетични фактори също играят роля. По-новите изследвания показват, че ранният обяд може да допринесе за по-здравословен микробиом и да подобри цялостното здраве.

Вечеря

Храненето по-рано вечер и избягването на висококалорични ястия точно преди лягане или през нощта е по-здравословно. Проучванията показват, че храненето късно вечер може да доведе до по-високи нива на мазнини в кръвта и натрупване на телесни мазнини. Тези резултати от изследванията често са свързани с хормона мелатонин, който се освобождава вечер, при което тялото отделя по-малко инсулин, което потиска способността му да усвоява захари.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако парламентарните избори са сега, за кого бихте гласували?