1939

Какви храни помагат в борбата с артрита

В менюто трябва да се включат грозде, сьомга, чесън, броколи, ядки, джинджифил и спанак

Не е тайна, че гроздето изобилства от полезни вещества. То е богато на глюкоза и антиоксиданти, на калций, магнезий, натрий, желязо, алуминий, манган, сяра, фосфор, мед, йод, бром и др. В състава на бялото грозде ще откриете и големи количества витамин D, витамин B1, витамин B2 и витамин C. 

Оказва се, че някои от тях, и по-специално полифенолите, дори облекчават симптомите на артрит. "Гроздето е един от най-добрите противовъзпалителни хранителни продукти, като свойствата му не отстъпват на медикаментите, предписвани със същата цел", казва британският диетолог д-р Джош Акс, позовавайки се на резултатите от изследване на бразилски учени, пише obekti.bg. 

Артрит е болест (поражение) на ставите. Може да е обикновен артрит или ревматоиден артрит, който е автоимунно заболяване. Протича в остри и хронични форми с поражение на една или няколко стави. Причините може да са многобройни - ревматизъм, травма, нарушение на обмяната на веществата и други.

Артритът е широко разпространено заболяване. Само в САЩ от него страдат 42 милиона души, а в България такава статистика няма. Изходът е неблагоприятен, засега лечението може само да забави хода на заболяването, което може до доведе до парализа и инвалидност.

Най-често срещаният вид артрит е остеоартритът, означаван още като остеоартроза, артроза или дегенеративна ставна болест. 

Можем да повлияем на артрита чрез здравословен начин на живот. Така например някои храни са изключително полезни за ставите и значително подобряват симптомите на артрита.

Мазната риба е една от тях. Сьомгата и скумрията са изключително богати на омега-3 мастни киселини, които имат противовъзпалителен ефект. Тези морски дарове съдържат и витамин D, който доказано повлиява симптомите на артрита.

Чесънът също е полезен за пациентите с артрит. Той също има свойства, които борят възпаленията. Проучвания сочат също, че чесънът подобрява работата на имунната система, което помага при ревматоидния артрит. Редовната му консумация пък намалява риска от развитието на остеоартрит.

Част от всички полезни свойства на джинджифила - облекчава симптомите на всички видове артрит.

Не е тайна, че броколите са един от най-полезните зеленчуци. Те се свързват с намаляване на възпалителния отговор на тялото, което помага в лечението на артрит, най-вече в поддържането на състоянието.

Орехите са едни от най-полезните ядки. Те съдържат йод, който е трудно да си набавим, но и омега-3 мастни киселини, които, както вече казахме, са препоръчителни за страдащите от артрит.

Горските плодове са друга храна, която пациентите трябва да консумират. Изключително богати на антиоксиданти, малините, къпините, боровинките и ягодите ни набавят много витамини и минерали, освен това блокират възпалителните процеси, които предизвикват болка.

Спанакът е полезен за цялото тяло. Той също съдържа много антиоксиданти, които намаляват количеството на възпалителни агенти в тялото, отговорни за развитието на ревматоиден артрит. Скорошни проучвания сочат също, че един конкретен антиоксидант, който се съдържа в зеленчука, блокира развитието на остеоартрита.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?