49

Как правилната хидратация помага за по-силен имунитет?

Водата е основно средство за регулиране на всички метаболитни процеси в нашето тяло, доставяйки хранителни вещества до всички клетки и елиминирайки отпадъците от жизненоважни процеси. А дехидратацията понижава нивото на имунната защита и ни прави лесно уязвими. Обилният прием на вода е важен за прочистване на тялото от токсини и стимулиране на метаболизма. За силен имунитет е необходимо правилно и балансирано хранене и хидратация. Ежедневният прием на достатъчно вода помага да се неутрализират бактериите и вирусите. Повечето от нас живеят под постоянен стрес, не се хранят редовно, не включват достатъчно полезни вещества в менюто си, това води до хронична умора, до отслабен имунитет и преждевременно стареене. В най-добрия случай, трябва да променим начина си на живот, на първа помощ обаче идва пиенето на вода, тя пречиства лимфата и неутрализира нахлуването на вредни вещества. Важно е и количеството, което приемаме, трябва да е поне 40 мл на килограм телесно тегло. При студено време, не намалявайте количеството й, напротив увеличете го. Много хора смятат, че дехидратацията се случва само лятото, а през зимата сме склонни да изкарваме дълги периоди без вода, но дишането на студен и сух въздух кара тялото да губи значителни количества течност. Само защото не се потим толкова, не означава, че не намалява водата в организма. През зимата тя се изпарява чрез дишането. Можем да я видим, когато издишаме навън в студения въздух. През хладните месеци се чувстваме по-малко жадни, но това е заблуждаващо усещане, защото нуждата на организма от вода е непроменена през цялата година. Тя поддържа клетъчния имунитет, затова трябва да организираме деня си така, че да не я забравяме. За здравословното ни състояние е важно поддържането на баланс между загубата и приема на вода. Все повече хора се оплакват от умора, стрес, загуба на енергия и концентрация. Търсят оправдание в забързаното ежедневие и многото задължения, но причината за влошеното здраве може да се дължи на недостатъчния прием на вода. На всички е известно, че бъбреците са естествен филтър на организма и правилното им функциониране е пряко обвързано с всекидневното изпито количество.

Но как да имаме силен имунитет? Ето и някои ползи от приема й, придружени с полезни съвети:

·         На първо място - не забравяйте водата. Няма по-добро средство за обезболяване, регулиране на телесната температура и изчистване на организма от вируси и токсини, от чистата вода. Малко известен факт е, че 80 % от енергията в организма идва именно от нея. Препоръчително е пиенето на ниско минерализирана вода, с неутрално pH, тя е подходяща за всички възрасти, това й ценно качество ще Ви спести време, пари и енергия да избирате и купувате различна вода за по-малките членове на фамилията.

·         Пийте по няколко глътки вода на всеки 15 минути, това гарантира, че гърлото Ви ще е влажно и ще попречи на преминаването на вируса. Пийте често, защото се смята, че дори да попадне вирусът в устата, когато пием вода, отвеждаме бактериите към храносмилателната система, където тя ги унищожава. Перфектната хидратация овлажнява лигавицата, очите и устната кухина, като по този начин възпрепятства достъпа на инфекцията до тялото и съответната атака срещу имунната ни система. От друга страна състояние като течащ или запушен нос може да е сигнал от тялото за недостатъчна хидратация.

·       Водата трябва винаги да се съхранява на видно място и постоянно да се пие, без да се чака чувството на жажда. Когато тя е пред очите Ви, без да усетите, ще посягате към нея през целия ден и ще поддържате баланса в организма си.        

Добрата хидратация:

·         Намалява токсините в организма. Водата спомага за тяхното разтваряне, като насърчава циркулацията на кислород до всички органи. Здравите, богати на кислород клетки са гаранция за максимално доброто функциониране на мускулите и органите. Бъбреците са един от най-добрите примери за жизненоважната роля на правилната хидратация. Колкото повече вода пием, толкова по-добре работят бъбреците за изхвърлянето на нежелани токсини чрез урината. В условия на стрес и замърсена градска среда задължително трябва да се включва в действие и засилената хидратация, за да се стимулира дрениращата функция на бъбреците и да се изведат от организма водноразтворимите вредни вещества.

·         Подобрява усвояването на хранителните вещества. Лимфната система е отговорна за транспортирането и усвояването на хранителните вещества. В същото време тя „обира“ нежеланите бактериите и ги отвежда до лимфните възли, където да бъдат елиминирани. 

·         Допринася за облекчаване на безсънието. Правилната хидратация намалява главоболието и мускулните спазми, свързани в голяма степен с липсата на сън. В същото време улеснява производството на мелатонин и серотонин, наред с други химични вещества. От своя страна липсата на достатъчно качествен сън и почивка могат да се превърнат в много голямо предизвикателство за имунната система.

·         Подобрява храносмилането: достатъчната консумация на вода помага на храносмилателната система да изпълнява по-добре функциите си, способства разтварянето на фибри и мазнини, предотвратява стомашно-чревни заболявания. 

·         И не на последно място, силен имунитет означава здрав физически и  психически човек, който може да посреща и да се бори с трудностите. А това се постига с увереността, че живеем живота, който искаме. Усмихвайте се. Смехът намалява хормоните на стреса, а това автоматично повишава имунитета, гледайте ведро на живота и не забравяхте, най-доброто предстои.

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как и къде ще почивате през лятото?