Следвайте ни

Как да слабеем и да здравеем, докато похапваме

Възможно ли е да си хапваш доволно, а същевременно да отслабваш и да подобряваш здравословното си състояние? Оказва се, че може, стига да се съобразяваш какво ядеш. Това казва Цвета Димова от Пазарджик - една от привърженичките на най-нашумялата в последно време диета на Атанас Узунов., пише Марица Пазарджик.

Режимът, с който и самият той е свалил солидно количество излишни килограми, а същевременно е преборил високо кръвно и още няколко диагнози, е известен още като високомазнинно и нисковъглехидратно хранене. Накратко казано - то изключва всички тестени изделия, включително сочените за полезни ръжени, пълнозърнести. Извън листата на разрешените са всички зърнени и бобови култури. От брашната са разрешени само кокосово, сусамено и ленено, от които може да се направи хляб или пица например. Разрешени са всички видове месо, мазнини (нерафинирани), мляко и млечни изделия, яйца. Следва се принципът да са колкото може по-естествени и без вредна химия.

От личен опит 

 Цвета Димова гони 50-те, от 2006-та е с диабет, Хашимото, исхемична болест на сърцето и още куп заболявания. Преди време вижда по телевизията интервю с Атанас Узунов и решава, че трябва да опита неговия път към здравето и битката с наднорменото тегло.

Преди това съм опитала всички режими - 90-дневна, на Ваня Червенкова - при мен резултатът беше нулев. Изхвърлих глутена от менюто си. От два месеца съм на режима на Атанас Узунов, макар че не съм от най-стриктните - хапвам си плодове, мед. Те са извън списъка на разрешените храни, съдържат захар.

Режимът включва много месо, много мазно, сланинка, мас, зехтин, шарлан, масло, домашна майонеза - колкото може повече мазнини. Но за предпочитане е домашни или поне от доверен доставчик, за да се знае, че не са подлагани на промишлена обработка. Полезно е да се приемат и костни бульони. Така се постига чувство за ситост. Може да се яде много месо с много зеленчуци, стига те да са расли над земята. Което логично изключва картофи, моркови, лук, цвекло и т. н.

„На мен лично хлябът не ми липсва, казва Цвета. Спрях ориза, спрях картофите. На Коледа например ядох пуйка. Пригодих режима към индивидуалните си потребности, тъй като съм диабетичка и три пъти дневно трябваше да вземам лекарства. От 2 месеца обаче съм ги спряла, защото се чувствам добре“.

Още по темата четете ТУК

Дора Цветкова

Редактор

Дора Цветкова е завършила Българска филология в ПУ "П. Хилендарски" през 2000 г. Междувременно работи като учител в различни учебни заведения и специализира "Управление на малка фирма" към Центъра за пазарна икономика в Пловдив. През 2000 г. започва работа в медийния сектор – в. "Новини в цени" и "Знаме". От 2011 г. е в екипа на "Пазарджишка Марица".   Още

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?