Следвайте ни

Как да изчислите идеалното време за заспиване и събуждане

Pexels

viber icon

Прекарваме една трета от живота си в сън или опитвайки се да заспим. И все пак статистиката казва, че всеки трети възрастен не получава достатъчно сън, пише jenite.bg. Това са много уморени хора! Времето, когато сме в страната на сънищата, е от решаващо значение за нашия мозък, който зарежда нашето здраве и дори красотата ни. Този проблем може лесно да бъде решен, ако просто си лягаме в определено време.

Ето как да изчислите перфектното време за заспиване и събуждане:

1. Започнете с избора кога да се събудите

За да знаете кой е най-добрият график за сън за вас, трябва да решите часа, в който искате да се събуждате. Последните изследвания показват, че няма разлика между събуждането рано сутрин и спането до обяд. Но е изключително важно да имате предвид, че ако искате да се събуждате свежи и спокойни, трябва да настройвате алармата си за едно и също време, 7 дни в седмицата.

2. Знайте колко време ви трябва за сън

Необходимото количество сън се променя през целия ни живот. Когато бяхме деца, трябваше да спим до 14 часа, но на възраст 20-40 години ни трябват само около 7 до 9 часа сън. Помислете колко време спите обикновено, преди да се събудите пълни с енергия, и слушайте тялото си, за да разберете кое е идеалното количество сън за вас.

 

3. Изчислете кога трябва да заспивате

След като сте установили кога искате да се събуждате и колко часа сън ви трябват, ще имате идеалната формула за това кога да си лягате. Ако се придържате към този график, тялото ви естествено ще се почувства сънливо в нужното време и ще можете лесно да се събудите.

Да кажем, че въз основа на вашата възраст и опит знаете, че имате нужда от 7 часа сън и решавате, че ще се събуждате в 8 часа всеки ден. В тази ситуация ще трябва да си легнете в 1 сутринта. Но ако решите да промените графика си и да се събуждате в 6 часа сутринта, от този момент ще трябва да лягате в 23 часа всеки ден.

4. По-рано не е непременно по-добре

Често се смята, че хората трябва да заспиват около 22:00, за да получат по-качествен сън. Но скорошни изследвания от Харвард доказаха, че това не е истина. Важно е да спите достатъчно време, без значение по кое време на денонощието. Така че, ако си легнете в 3 ч. сутринта и се събудите в 10 ч. сутринта, това е добре, стига да го правите постоянно. 

5. Поддържането на последователен график на съня е ключово

Най-доброто нещо, което можете да направите, за да подобрите качеството на съня си, е да си лягате по едно и също време всеки ден. Не само ще улесни заспиването, но и ще ви направи по-умни и щастливи. От друга страна, недоспиването през делничните дни и допълнителният сън през почивните дни води до диабет, затлъстяване и лошо сърдечно-съдово здраве. 

6. Късното лягане изисква допълнителна хигиена на съня

Важно е да се грижите за хигиената на съня си, като например да не гледате вълнуващ филм преди лягане, да не си лягате гладни или да не спите в светла, шумна стая. Грижата за прости неща, като заглушаване на вашия смартфон и използване на плътни завеси, също може драстично да подобри начина, по който изглеждате след събуждането си.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?