Следвайте ни

Как безболезнено да се откажете от захарта?

viber icon
Повече от една трета от калориите, които приемаме, са от захар или от бяло брашно. Тялото ни не може да се справи с такъв огромен товар и си струва да се замислим как напълно да премахнем тези вредни въглехидрати от менюто си.

 

 
 
 

Защо захарта е вредна?

Захарта провокира много проблеми в тялото, а именно:

  • понижаване на имунитета
  • автоимунни заболявания
  • сърдечни заболявания
  • диабет
  • синдром на раздразнените черва
  • хронична умора
  • кандидоза
 

Изследванията показват, че една от основните причини за намален имунитет е фактът, че захарта пречи на проникването на витамин С в белите кръвни клетки, които след това потискат имунитета. Колкото повече захар консумирате, толкова по-малко продуктивни са вашите левкоцити и следователно, толкова по-слаба е имунната им активност.

В допълнение захарта стимулира секрецията на инсулин в панкреаса, което от своя страна стимулира производството на триглицериди в черния дроб. 

Диетолозите предлагат няколко стъпки за постепенно отказване от захарта, чието изпълнение трябва да се превърне в навик.

 

1. Хранете се редовно

В идеалния случай трябва да се придържате към 5 хранения на ден или 3 пълноценни хранения + 2 закуски. При много хора се наблюдава спад в кръвната захар и съответно това провокира желание за консумация на нещо сладко и калорично.

 
 
 

2. Изберете пълноценни храни

Колкото по-близо е продуктът до първоначалната си форма, толкова по-малко преработена захар съдържа той. Плодовете и зеленчуците обикновено не водят до метаболитни проблеми, особено когато се консумират правилно.

Започнете деня си с протеини, мазнини и фитонутриенти.
Смутитата са идеални за целта. Типичната закуска, изобилстваща от въглехидрати и сладки или нишестени храни, е най-лошият вариант, тъй като след това цял ден ще изпитвате желание за консумация на захар.

 

3. Добавете подправки към храната си

Кориандър, канела, индийско орехче, карамфил и кардамон - всички тези подправки естествено ще подсладят храната ви и ще намалят апетита ви.

 

4. Включете в режима си качествена мултивитаминна и минерална добавка, витамин D3 и омега-3 мастни киселини

Недостигът на хранителни вещества може да изостри апетита и колкото по-нисък е дефицитът на хранителни вещества, толкова по-малко е желанието за ядене. Няколко хранителни вещества, включително хром, витамин В3 и магнезий, подобряват контрола на кръвната захар.

5. Движете се повече

Упражнявайте се, танцувайте или се занимавайте с йога. Активният начин на живот може да помогне за намаляване на стреса, да увеличи енергията ви и да намали нуждата от презареждане със захар.

6. Спете повече

Когато се чувстваме уморени, често посягаме към захарта, която е източник на енергия.

7. Детоксикирайте тялото си

След детоксикация намалява не само апетита, но и желанието за консумация на захар.

8. Не пренебрегвайте емоционалните проблеми 

 

Често зад желанието ни за консумация на сладки храни се крия нашите емоционалните нужди.

9. Внимавайте със скритата захар в храната

Не забравяйте, че всички подсладители: царевичен сироп, царевична захар, царевичен сироп с фруктоза, захароза, декстроза, мед, меласа и кафява захар, са просто вредна захар. Избягвайте всички тези вещества в храните, които купувате.

10. Пийте много вода

Понякога жаждата се оказва маскирана от чувство на глад, така че колкото повече вода пиете вода, толкова по-малко желание за сладко ще имате, actualno.com.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

стига с диетите

стига с диетите

25.06.2021 | 01:32

Когато нещо се употребява с мярка, нормално, нищо не е вредно! Да изпиеш по чашка с приятели, а не да се освиниш, Да си подсладиш кафето.... Та аз ще си я карам со кротце, пък който иска - ако ще и сол, и захар да не близва. И за Нова година да не си купува шампанско.

Отговори
3 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?