Следвайте ни

Искате да стенете веган? Първо прочетете това...

viber icon

Напоследък все повече хора се обръщат към веганството. То се изразява в постен режим на хранене без всякакви животински продукти, включително месо, риба, млечни продукти и яйца. Учени от Оксфордския университет твърдят, че чрез веганството най-активно ще намалите намалите въздействието си върху планетата. 

И това е преди да помислите за етичните аргументи срещу яденето на животни, отглеждани в индустрията, които имат ужасяващо качество на живот и често са инжектирани с мощни антибиотици, които могат да представляват риск за човешкото здраве.

Но ако сте месоядни през целия живот, трудно е да знаете откъде да започнете. Представяме ви някои водещи вегани съвети за възрастни, които искат да променят начина си на живот.

Най-добре е да преминете към веганството постепенно. Съвремието ни предлага куп веган продукти. Заменете храните в диетата ви с алтернативни стъпка по стъпка, било то мляко, майонеза или кисело мляко. Така няма да усетите рязка разлика.

Възможно е да се изправите пред негативни коментари от семейство и приятели, почитатели на месото. Убийте хейтърите с доброта и вкусна храна. Бъдете съпричастни към тези хора, тъй като някога и вие може би сте били в тази позиция. Те просто изпитват страх от неизвестното и са необразовани по въпроса. Опитайте се да поясните за какво става въпрос, но не изнасяйте лекции на хората. Хуморът помага.

Не се тревожете, че ще ви липсва протеин. И не вярвайте, когато хората твърдят, че ще имате дефицит. Той е наистина рядко срещат в съвременния свят. Просто е важно да консумирате протеини като боб, варива, соеви продукти, нахут, семена и ядки. Можете просто да поръсите шепа препечени ядки върху макаронени изделия или да хапнете бобена салата.

Ако сте веган, трябва да се уверите, че приемате достатъчно витамин В12 – често срещан в месото, яйцата и рибата, тъй като без него ще се чувствате изтощени и уморени. Яжте храни, богати на витамина, като алтернатива можете да вземете добавка В12, която можете лесно да закупите. Увеличете и приема на калций.

Мит е, че веганската храна трябва да е скъпа. За да е евтино обаче, е добре да избягвате продукти, на които пише, че са веган. Така че избягвайте продукти от скъпи супермаркети. Просто се обърнете към основни и прости храни, които освен че са евтини, са и вкусни.

Добре планираните вегански диети могат да подпомогнат здравословния живот на хора от всички възрасти. Те могат да осигурят всички калории и хранителни вещества, необходими за постигане на хранителните цели и поддържане на здравословно тегло. Да си веган не означава, че сте на диета, пише jenite.bg.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?