Следвайте ни

Идва Великден! Трябва ли да внимаваме колко яйца ядем

viber icon

Обичате да хапвате яйца на закуска или в салатата? Идва Великден и нямате търпение да им се насладите с парче пухкав козунак? Тук може да се запознаете с това колко са полезни и как хапването на яйца се отразява на здравето ви.

Колко яйца на ден са полезни 

При умерена консумация те са супер полезни. Да се храните само с яйца обаче е много лоша идея, пише actualno.com. Не е нужно и да ги ядете всеки ден, тъй като едно яйце съдържа почти пълната допустима дневна доза холестерол. Ако спазвате нормата, ще се чувствате добре с многото полезни вещества, които се крият в този ценен продукт. По време на великденските празници, разбира се, не е нужно да се отказвате от вкусните яйца.

Препоръчително е обаче да не ядете повече от 3 на ден, тъй като всеки организъм реагира различно. Прекомерната консумация на яйца може да доведе до натоварване на черния дроб и бъбреците. Особено внимание трябва да се обърне на децата, при които това може да отключи сериозни алергии.

Защо яйцата са толкова полезни 

Яйцата съдържат много витамини и минерали, като например селен. Този микроелемент не само подпомага изгарянето на мазнини, но подсилва и имунната система. Селенът предпазва тялото от вредните вещества в околната среда и свободните радикали както отвън, така и отвътре. Благодарение на него, кожата изглежда по-свежа.

Витамин B2, който също се съдържа в яйцата, стимулира енергийния обмен в тялото. И прави косата и ноктите по-здрави. Смята се, че, съчетан с фолиевата киселина, която също се намира в яйцата, намалява риска от инфаркт. И това не е всичко. В яйцата има и лецитин. Той подобрява концентрацията и намалява нивата на стрес.

Жълтъкът съдържа много полезни вещества, например лутеин и зеаксантин. Те намаляват риска от очни болести, като макулна дегенерация и катаракта. А витамин D се грижи здравето на костите. Яйцето е ценен източник на протеини, които поддържат здравето на всички органи в тялото. Подхранват мускулатурата и мозъчните клетки и осигуряват по-бързото възстановяване на тъканите. За това се грижи и фосфорът в яйцата, който има важно участие в метаболитните процеси.

Не на последно място, природният продукт е силно засищащ и пълен с полезни вещества, като същевременно няма да навреди на диетата ви.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?