Следвайте ни

Ето кога тялото ни се нуждае от фибри

viber icon

Диетата с ниско и недостатъчно съдържание на фибри може да доведе до различни затруднения във функциите на организма. Фибрите са незаменим компонент за храносмилателната система. Те поддържат движението на червата, подхранват полезните бактерии в тях, спомагат за бавното разграждане на въглехидратите, като това предпазва от резки скокове в нивата на кръвната захар и инсулина. 

Хранителните режими, бедни на фибри, както и неправилното хранене могат да доведат до различни здравословни проблеми. Съществуват някои признаци, че диетата ви е прекалено бедна на полезни фибри и това ви се отразява зле. Ето какви. 

Постоянен глад

Тъй като фибрите се обработват бавно от храносмилателния тракт, това създава продължително усещане за ситост. Освен това фибрите забавят и метаболизирането на останалите хранителни елементи, спомагайки за освобождаване на енергия. Това също удължава усещането за ситост. Ако не се храните достатъчно с храни, богати на фибри, е възможно да изпитвате чест глад и то скоро след като сте се хранили. 

Умора след хранене

Недостатъчното количество фибри в храната може да е в основата на появата на умора и летаргичност след хранене. Ако диетата ви е бедна на фибри, това може да ви направи сънливи и уморени, без енергия и с желание да си полегнете. Това се дължи на въглехидратите в храната, които са предизвикали скок в кръвната захар, а отсъствието на фибри е спомогнало за бързото ѝ усвояване и последващия рязък спад в нивата ѝ. Резултатът е липса на енергия и умора, последвани от скорошно огладняване. 

Повишаване на теглото

Тъй като фибрите допринасят за усвояването и разграждането на хранителните вещества, те са незаменима част и в контрола на теглото. В тяхно отсъствие усвояването на въглехидратите и захарите става по начин, който не освобождава качествено енергия и създава условия за натрупване на мастна тъкан. 

Запек

Липсата на достатъчно фибри прави червата инертни и забавя техните движения. Това предизвиква застой на храната в тях, като резултатът е запек и затруднено извеждане на токсините от тялото. 

Подуване

Заради затрудненото храносмилане в отсъствието на достатъчно фибри е възможно да усещате подуване в областта на корема, пише az-jenata.bg. Ако пък се храните с плодове и зеленчуци, съдържащи повече фибри, но не пиете достатъчно вода, това също може да предизвика подуване, тъй като фибрите се нуждаят от повече течности, за да бъдат обработени.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?