4232

Ето как да забавим побеляването на косата: Приемайте тези витамини...

Сивата коса е показател за мъдрост и интелигентност, но не всяка жена или мъж смята сивата коса за красива

Процесът на побеляване на косата обаче е неизбежен, но може да се забави, като се осигурят на тялото необходимото количество витамини, минерали и микроелементи, които поддържат здравето на косъма и неговата естествена пигментация.

Изданието The Health Site посочва кои са тези витамини, минерали и храни.

Храни, витамини и минерали, забавящи побеляването на косата

Минералът мед е един от най-важните микроелементи за здрава коса. Той участва в синтеза на меланин, пигментът, който придава цвета на косъма. Дефицитът на мед може да доведе до преждевременно побеляване.

Храните, богати на мед, са: ядки, семена, черен шоколад, месо, варива, пълнозърнести храни, сушени плодове, морски дарове.

В допълнение към медта, следните вещества са важни за здравето на косата:

Витамини от група В, които помагат за синтеза на кератин, основният компонент на косата;

Витамин С, който предпазва косата от увреждането на свободните радикали;

Витамин Е, който също е антиоксидант;

Цинк, който участва в синтеза на меланин

Селен, който укрепва косата и я предпазва от косопад;

Храни, богати на тези вещества: листни зеленчуци зеленчуци с различни цветове риба и морски дарове яйца черен шоколад За да забавите побеляването на косата, се препоръчва да включите в диетата си храни, богати на мед, витамини и минерали, както и да поддържате здравословен начин на живот.

Съвети за грижа за косата

В допълнение към храненето е важно да осигурите на косата си правилна грижа. Ето няколко съвета: използвайте шампоан и балсам, предназначени за боядисана коса избягвайте честото боядисване и изрусяване на косата подстригвайте редовно краищата на косата си предпазвайте косата от излагане на слънчева светлина и високи температури. Следвайки тези препоръки, можете да забавите побеляването на косата си и да я запазите здрава и красива дълги години, пише Actualno.com.

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист!

 

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?