Следвайте ни

Ето храните, които подсилват имунитета и борят вирусите

viber icon

Есента и последващата зима са сезоните, които сриват имунитета. Сега повече отвсякога, трябва да се борим срещу вирусите, като се грижим за тялото и здравето си. Напоследък все повече се оформя мнението, че храната е проблем и решение за повечето ни здравослловни дисбаланси.

Продуктите, които повишават имунитета, са важно средство за предотвратяване на настинки и инфекции. Този ефект се постига благодарение на високото съдържание в тях на витамини, минерали и други полезни вещества.

Полезните храни са изключително разнообразни, така че с тях менюто ви ще бъде пълноценно и балансирано, а устойчивостта на организма към инфекции ще се повиши значително.

Витамините С, А, Е, селен, цинк, желязо, йод, както и омега-3 мастните киселини и аминокиселините са отговорни за силната имунна система.

Ето къде може да ги намерите по естествен път:

Витамин С може да се намери в цитрусовите плодове, шипка, червени боровинки, чушки, зеле, касис, киви, магданоз и копър.

От цитрусите и горските плодове могат да се приготвят различни напитки, а зеле и чушки можете да добавяте към салатата си. Ситно нарязаните зелени подправки са вкусно допълнение към супи и основни ястия.

Витамин А се намира в маслото, жълтъците на яйцата, черния дроб, морковите и листата на киселеца, тиквата и кайсиите.

Не забравяйте да добавите масло към сутрешната закуска, яжте зелени салати и гответе по-често супи, основни ястия и десерти с тиква.

Витамин Е може да се намери във всички растителни масла, ядки, семена и пшенични трици. Включвайте често в менюто си салати, подправени с масло, и добавете ядки и семена.

Селенът се намира в гъби, морски дарове, ядки, сирене, царевичното нишесте, елда и яйца.

Цинкът може да се намери в риба и морски дарове, месо, сирене, шоколад и черен чай. Червеното месо, черният дроб, сусамът, лещата, грахът и елдата са богати на желязо, докато йодът се намира в големи количества в яйца, морски дарове, риба и житни зърнени храни.

Мастните киселини също са много важни за силната имунна система. Освен риба и морски дарове, те се намират в ядките, различни семена, брюкселско зеле и спанак. Аминокиселините се срещат в големи количества в яйцата, млечните продукти, бялото месо, бобовите растения и зърнените храни.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай