4232

Експерт съветва: Яжте тези храни и ще забравите за стреса

Храните, богати на магнезий, помагат за предотвратяване на развитието на стрес

Здравословната диета, а именно консумацията на птиче месо, риба, ядки и тофу, осигурява допълнителна енергия, необходима за преодоляване на стреса, споделя руският диетолог д-р Лиза Атенская.

Източниците на протеин също помагат за поддържане на стабилен баланс на кръвната захар, казва тя. Дисбалансът на кръвната захар или гладът могат да предизвикат безпокойство.

Следователно може да сте забелязали, че симптомите на тревожност се увеличават, когато не сте яли няколко часа (например късно сутрин или следобед), споделя още лекарят.

Специалистът подчертава, че храните, богати на магнезий, помагат за предотвратяване на развитието на стрес, като същевременно регулират нивата на кортизол: бадеми, кашу, тиквени семки, семена от чиа и какао.

Д-р Атенская препоръчва да се ядат листни зеленчуци, които съдържат витамини от група В.

Както отбеляза диетологът, приемането на тези елементи също намалява нивата на стрес.

Витамините от група В, намиращи се в храната, допринасят за метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините. Овлажняват лигавицата на очите и нервите. Подпомагат здравето на централната и периферната нервна система, стомашно-чревния тракт и предотвратяват негативните ефекти от оксидативния стрес. Помагат за образуването на червени кръвни клетки, образуването на нервна тъкан и кожа. Помагат в процеса на синтез на хемоглобин, клетъчно делене, възстановяване на ДНК и червени кръвни клетки; производство на мастни киселини, антитела, хранителни ензими, разграждане на аминокиселини.

Набавянето на витамини от група В чрез диетата не е трудно.

Богати на него са следните храни:

  • яйца
  • семена
  • сьомга
  • пилешко месо
  • говеждо месо
  • млечни продукти
  • зеленолистни зеленчуци
  • черен дроб
  • бъбреци
  • боб
  • овесена кашa
  • елда
  • кафяв ориз
  • зелен грах

Приемът на алкохол, простите захари, храните, съдържащи кофеин, никотинът и небалансираната диета могат да нарушат усвояването на витамините.

От витамините от група В с най-голямо значение за справяне със стреса са В4 и В12.

Водоразтворимият витаминоподобен холин (вит. В4) е незаменим източник на подкрепа за нервната система, насърчава предаването на нервни импулси, участва в производството на ДНК, намалява хомоцистеина и предотвратява сърдечно-съдови патологии. Ускорява метаболитните процеси в черния дроб. За нерваната система е важен и вит. В12 - цианокобаламинът.

Когато влезе в тялото в достатъчни количества, е в състояние да предотврати развитието на депресивни състояния, депресия, загуба на памет, умора и нарушени хемопоетични функции, предаде Actualno.com.

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист!

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?