46

Една ябълка на ден държи доктора далеч

Сигурно сте чували фразата „Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“. Но защо? Кое ги прави толкова полезни и незаменими?

Истината е, че в случай че всеки ден консумирате по един плод, ще сте още по-здрави. Ако имате откъде да си набавяте домашни ябълки пък би било отлично. Полезните субстанции в тях са доста повече. Ето какви могат да бъдат ползите от всекидневната им консумация:

Ябълките са питателни

Една средна ябълка от 182 грама  предлага 95 калории, 25 г въглехидрати и 4 грама фибри. Също така и 14% от необходимия дневен прием на витамин С. 

Нещо повече - същата порция осигурява 2-4% от необходимия дневен прием на манган, мед и витамините A, E, B1, B2 и B6.

Ябълките също са богат източник на полифеноли. Въпреки че етикетите за хранителни вещества не изброяват тези растителни съединения, те вероятно са отговорни за много от ползите за здравето. За да извлечете максимума от ябълките - не ги белете. Кората съдържа половината от фибрите и много от полифенолите. Основните полезни свойства на ябълките се дължат на високото съдържание на антиоксиданти и пектин в състава им. Те се борят с вредното въздействие на свободните радикали, едновременно с това стимулирайки естествения процес на детоксикация на тялото.

Спират растежа на раковите клетки

Ябълките могат да предотвратят онкологични заболявания (най-вече рак на простатата, на дебелото черво и на черния дроб, както и рак на гърдата), тъй като съдържат флаваноиди, които спират растежа на раковите клетки.

Ежедневната консумация на ябълки може да предпази и от болестта на Алцхаймер, тъй като в кората им се съдържа кварцетин.

Срещу хипертония, холестерол и инсулт - консумирайте всеки ден поне по 1 ябълка. Това, разбира се, се дължи на фибрите в тях.

Могат да бъдат полезни за здравето на костите

Храненето с плодове е свързано с по-висока костна плътност, което е показател за здравето на костите.

Изследователите вярват, че антиоксидантните и противовъзпалителни съединения в плодовете могат да спомогнат за насърчаване на костната плътност и здравина.

Някои изследвания показват, че ябълките могат да имат положителен ефект по-специално върху здравето на костите.

Понижават риска от диабет

 Разтворимите фибри в ябълките могат да понижат нивото на кръвната захар на пациенти, които са изложени на висок риск от диабет тип 2. За целта консумирайте 1 ябълка дневно. Така ще понижите риска с 20%.

Възможно е полифенолите в ябълките да предотвратяват увреждането на тъканите на бета-клетките в панкреаса ви. Бета-клетките произвеждат инсулин в тялото ви и често се увреждат при хора с диабет тип 2.

Защитават от Паркинсон

Когато консумирате богати на фибри храни, каквито са ябълките, можете да извлечете голяма полза. Ябълката е съюзник в профилактиката срещу Паркинсон - дегенеративно заболяване, което се характеризира с увреждане на нервните клетки на мозъка, които произвеждат допамин.

Учените вярват, че свободните радикали допринасят за развитието на заболяването. Затова консумацията на храни, богати на антиоксиданти, е прекрасен начин за предпазване от сериозни болести, каквато е Паркинсон.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Dr Livine

Dr Livine

25.09.2022 | 15:24

An apple per day keeps a doctor away.

Отговори
0 0
dimitar

dimitar

25.09.2022 | 14:53

бърза и сериозна оферта за кредит Аз съм начело на международна финансова институция, специализирана в международни заеми. Предлагаме услуги от 5 000 евро до 800 000 евро. нетният лихвен процент е 2,6% годишно за всички ваши нужди, свържете се с нас по имейл: [email protected]

Отговори
0 0

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?