Следвайте ни

Докато се опитваме да отслабнем, пълнеем повече

viber icon

 Напъните да отслабнем на всяка цена с диети и хранителни режими често дават обратен ефект, предупреждава диетологът д-р Ипократис Пападимитракос. Роденият в Гърция специалист се дипломира у нас, а след това остава да работи в България. 

"Докато хората опитват да отслабнат, правят всичко възможно, за да напълнеят. Мисленето им е как да нарушат режима, какво „забранено" да ядат, започват да се „разболяват" от режима, да им се вие свят, да им пада имунната система, ядат им се всевъзможни неща, които иначе не биха се сетили. И обратното, разбира се - докато пълнеят, мислят за отслабването, избират „най-подходящата" диета, най-добрия диетолог, най-хубавия фитнес и инструктор, добавки, спортно облекло. И всичко това, докато пълнеят и се хранят безобразно и безотговорно. Това е капан, в който не трябва да попадаме!", обяснява д-р Пападимитракос пред clinica.bg.

Според него по-лекият режим за лятото, който обикновено е направен с цел влизане във форма, е предпоставка през есента да изпитаме йо-йо ефекта на диетите. Промяната на сезона, промяната в храните и работният ритъм, като включим и по-студеното време, желанието за по-мазна и готвена храна, също така намаляването на двигателната активност, е причина много често да виждаме кантара да върви нагоре, и то до март месец.

"Съответно едно стегнато хранене, базирано на чиста и семпла храна, сезонни плодове и зеленчуци, е много важно! Също и това да се погрижим за своята двигателна активност през зимата", съветва специалистът. Според него заседналият начин на живот е по-големият проблем, защото се отразява на опорно-двигателния апарат, гръбнака и ставите, води до хормонални проблеми и т.н.

"Факторът обездвижване прави храненето още по-изискващо и по-отговорно, а както знаем, тези хора разполагат с малко време за себе си и още по-малко за храненето си. Съветът ми е първо увеличаването на двигателна активност да се търси във всяко ежедневно действие - ходене, стълби, 10 лицеви опори и 10 коремни преси със събуждането, ако се замислим, ще открием много подобни начини", препоръчва д-р Пападимитракос. Относно храненето и килограмите стремежът трябва да бъде към запазването на баланс в уравнението енергоприем, равен на енергоразход. 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?