Следвайте ни

Диетолози забраниха да ядем повече от 7 мандарини на ден

viber icon

Мандарините имат много здравословни ползи, когато се консумират в ограничени количества.

Цитрусовите плодове се усвояват в човешкото тяло до два часа. Те са чудесно средство за зареждане на организма с витамини през зимния сезон, но не бива да се преяжда с тях най-вече заради голямото количество фруктоза.

Нормата на консумация зависи от възрастта и индивидуалните особености на организма. Здрав възрастен човек може да яде до 6-7 мандарини на ден, но не повече от две наведнъж, съветват диетолози, цитирани от profit.bg.

Хората с наднормено тегло или с гастрит трябва да се ограничат до два цитрусови плода на ден. За страдащите от алергии е по-добре да откажат мандарините или да следват препоръките на лекаря си.

Хората с диабет също трябва да бъдат внимателни: съществува риск от повишени нива на глюкоза в кръвта. На бременните не се препоръчва да злоупотребяват с цитрусови плодове.

Освен това мандарината се препоръчва в диетата при липса на хронични патологии. В противен случай могат да се появят странични ефекти.

Тези цитрусови плодове поддържат цялостната жизненост на организма и намаляват риска от развитие на много заболявания.

Мандарината е повече от 80% вода, останалото са въглехидрати.

Калоричното съдържание на плодовете е 40-60 kcal на 100 грама. Една мандарина тежи от 80 до 150 грама.

Плодовете може да са включени в диетата дори по време на отслабване. В такива случаи е важно да се вземе предвид количеството - до две на ден.

Мандарината съдържа голямо количество витамин С - два плода задоволяват ежедневните нужди на организма.

Богата е още на витамин А, фолиева киселина, витамини от група В, D, E, PP, плюс калий, калций, магнезий, натрий, фосфор, желязо, посочва Darik News.

Тя укрепва имунната система, има противовъзпалителен ефект, подобрява храносмилателните процеси, намалява концентрацията на холестерол в кръвта, сваля кръвното налягане и действа като профилактика срещу хипертонията.

И кората й може да се яде - тя съдържа витамини А, Е и К, антиоксидантни вещества, като преди употреба трябва да бъде смачкана.

Но мандарините не бива да влизат в диетата при: индивидуална непоносимост към тях, заболявания на стомашно-чревния тракт - ентерит, колит, гастрит; язва, язви на дванадесетопръстника; алергия към цитрусови плодове; сериозен кариес или заболявания на зъбите; затлъстяване; заболяване на бъбреците.

За да изберем сладка и зряла мандарина, трябва да се ръководим от наличието на „пореста“ кора, лесна за белене - тя не приляга плътно към плода, а има малка междина между тях.

Сладките мандарини са меки, но и еластични. И не на последно място - цветът трябва да е яркооранжев, еднороден и наситен.

Коментари (1)

Chorbar

Chorbar

17.01.2021 | 10:04

KOY MOJE DA SI POZVOLI DA IZYADE 7 MANDARINI I TO ZA EDIN DEN V BULGARIYA ???!!!

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай