1939

Да спиш като бебе: Скандинавски метод за здрав сън

Може би най-трудното в една връзка, когато тя започне да става по-сериозна, е да свикнеш да поделяш леглото си с половинката. Всеки спи по различен начин и има индивидуални навици, към които другият трябва да се приспособи и да привикне. Хъркане, взимане на цялото одеяло или бълнуване – всичко това може да ви събуди през нощта. В началото си казвате, че е нормално, но с течение на времето тези събуждания повлияват на качеството на съня ви, отбелязва Actualno.


Колкото по-чести стават събужданията и стрясканията ви през нощта, толкова повече се нарушава качеството на съня ви. Това в даден момент повлиява и на здравословното ви състояние – както се чувствате физически по-изтощени, така и психически може да усещате липса на мотивация, да не сте в добро настроение, да сте по-нервни и стресирани, може дори да се появят проблеми с метаболизма. Всичко това се отразява и на любовните ви взаимоотношения.

Но чували ли сте за скандинавския модел, който може да ви спаси от целия този дискомфорт?

Скандинавският метод на сън, както може би се досещате от наименованието, се практикува най-често в страните Дания, Норвегия, Швеция, Финландия, а и се разпространява все повече из света – Германия и Исландия също имат немалко почитатели на метода.

В основата на този метод се състои използването на отделни завивки от партньорите по време на сън. Вие си оставате в едно легло с половинката, можете да се докосвате и прегръщате, но завивката няма да се оказва пречката за здравия ви сън, тъй като всеки от вас двамата ще си има своя.


Методът бързо става известен заради своята ефективност и проучванията за метода констатират, че този тип спане с отделни завивки, а не с една обща, не прекъсва съня толкова често и го задържа качествен и дълбок. Интересен факт е, който в момента идва като чудесна подкрепа за нашата теза, че скандинавските страни са на едни от главните места по качество на съня.

Ще ви дадем конкретни примери – Дания, Норвегия и Швеция са на 3,4 и 6 място в света по качество на съня, докато ако сравним със САЩ – тя е на 87.

Нищо няма да загубите и нищо не ви пречи да изпробвате поне за няколко дни с половинката си скандинавския метод на сън. Ще забележите как започвате да си възвръщате спокойния сън и дори това може да се окаже решение на много от проблемите ви, свързани с недоспиването, липсата на енергия, стресът и др.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?