1939

Да отслабваме докато седим? Възможно е с тези съвети

Благодарение на заседналия начин на живот, който всички водим, младите хора започват да страдат от все повече заболявания, свързани с липсата на движение. Така е устроен животът ни, че ни се налага да седим през по-голямата част от деня и това има пагубни последици за здравето ни. 

Едни от най-често срещаните проблеми вследствие на заседналия начин на живот са високо кръвно налягане, висок холестерол и излишни телесни мазнини. Ето защо е жизненоважно да се движите след продължителни периоди на седене или, ако е възможно, спорадично през цялото време, през което трябва да останете седнали, пише jenite.bg. Има дори упражнения, които можете да правите, докато сте на стола си, които могат да ви помогнат да забързате метаболизма си и да изгорите калории.

Ето как да горите калории, докато седите:

1. Повдигания с прасеца

Вашият солеус мускул се намира в задната част на подбедрицата и е този, който отговаря за ходенето, бягането и скачането. Това, което учените не бяха открили доскоро, е, че е възможно да активирате този мускул, като просто седите. Просто трябва да повдигате леко петите си. Резултатите от изследванията показват 52% подобрение в стабилизирането на колебанията на кръвната захар. Солеусният мускул използва кръвна глюкоза, за да се енергизира вместо гликоген, както другите мускули в телата ни, така че може да помогне и за изгаряне на мазнини. 

2. Седейки на фитнес топка

Алтернатива на обикновения офис стол била фитнес топка. Предимствата на тази топка са, че ви кара да ангажирате основните си мускули, за да можете да поддържате баланса си. По този начин поддържате добра стойка и я коригирате. Ако искате да използвате топката си в офиса, 1 час седене върху нея ще ви помогне да изгорите 150 калории.

3. Стоене до стената

Да приемем, че искате да си направите малка почивка от бюрото си. Всичко, което трябва да направите, е да намерите най-близката стена и да подпрете гърба си на нея, като се плъзгате надолу със свити колене. Не е нужно да се плъзгате твърде близо до пода. Изберете височина, на която се чувствате удобно, и останете там за около 20 секунди.

Това малко упражнение ще ви помогне да раздвижите глутеусите и прасците. 

4. Свиване на стомашните мускули

Това може да не изглежда като кой знае какво упражнение, но в действителност е много прост и лесен инструмент за поддържане на метаболизма ви, докато седите. Просто стиснете корема си за около 8 секунди и след това отпуснете мускулите. 2 серии от 8 повторения ще ви помогнат да изгорите около 100 калории.

5. "Коремни преси" от седнало положение 

Коремните преси от седнало положение може да звучат като нещо трудно, но всъщност са доста прости. Всичко, което трябва да направите, е да повдигнете краката си в права линия пред себе си под ъгъл от 45 градуса. След това можете да огънете коленете си, докато почти достигнат гърдите ви и да ги избутате обратно в изходна позиция. С това просто упражнение можете да изгорите 75 калории, ако направите 3 серии от 20 повторения.

6. Въртене

Добре е постоянно да се движите, краката ви да се движат надясно и наляво или да се клатите на стола и да променяте позициите си. Ако се движите по някакъв начин през целия ден, можете да изгорите до 300 калории, което е страхотно. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Дидо

Дидо

11.11.2022 | 08:18

Дам, всеки иска да отслабне, докато седи и си плюска, но за съжаление не става така.

Отговори
0 0

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?