Следвайте ни

Четири начина да пощадим очите от дигиталната пандемия

viber icon

Работата онлайн и затварянето вкъщи по време на пандемията доведоха до още един негативен ефект - умора на очите от непрекъснато гледане на електронни устройства. Според проучване, публикувано в „American Journal of Ophthalmology“, прекомерното излагане на цифрови екрани и ограничените дейности на открито са свързани с появата и прогресирането на късогледство и могат да се влошат по време и след периода на пандемията.

Ето 4 прости съвета на Би Би Си, цитирани от БГНЕС,  които можете да приложите по време на работа от разстояние и през електронните си часове за почивка, за да облекчите умората, породена от продължително излагане на цифрови екрани.

1. Системата 20-20-20

Техниката 20-20-20 се използва за отпускане на мускулите вътре и около очите, които ви карат да гледате отблизо в една и съща посока. Състои се в това, че на всеки 20 минути трябва да гледате нещо на поне 20 фута, което е около шест метра, за 20 секунди.

Практично решение за спазване на правилото е да настроите алармата на телефона. Ако телефонът ви няма тази функция, има няколко безплатни приложения, които можете да изтеглите, като Repeat Alarm или Interval Timer и на всеки 20 минути ще имате електронен помощник за паметта.

2. LED лампи и местоположение

Ако изкуствената светлина във вашия дом причинява главоболие, сменете крушките. Опитайте се да използвате LED лампи или по-мека светлина, която не предизвиква отблясъци или бръмчене.

Според Американската асоциация на оптиците (AOA), на повечето хора им е по-удобно да виждат екран, когато очите им гледат надолу. Екранът трябва да е на около 15 до 20 градуса под нивото на очите, измерено от центъра на екрана (около 10 до 12 см) и на 50 до 70 см от очите.

3. По-голям шрифт и цвят

Адаптирането на буквата на компютъра може да помогне на окото да не се напряга повече, отколкото вече прави ежедневно пред екрана. Няма идеален размер, който да подхожда на всички хора, така че трябва да намерите кой е най-подходящ за вас, казват експертите.

Регулирането на яркостта на екрана, за да съответства на нивото на осветеност, където сте, е друг начин да се предотврати напрежението на очите. Тъмният текст на светъл фон обикновено е по-добър за очите, отколкото светлият текст на тъмен фон.

4. Присъствие в ZOOM

Може да не успеете да избягате от срещи в ZOOM, но ако ви уморява да видите собственото си лице на екрана, можете да го скриете, без това да повлияе на комуникацията. Можете да го направите с функцията "Скриване на образа" в менюто, което се появява в трите точки вдясно от полето, където се появява лицето ви. Можете да го активирате отново, ако работата го налага или сте променили намерението си.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?